Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 En venninne av meg oppdaget at hun er gravid, men 4 mnd pa vei!!!!!!!!! Og hun har drukket alkohol jevnlig fram til det, 1 gang i uken flere glass vin osv... Er det stor fare for at barnet er skadet eller faar store skader pga dette ?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Alltid fare for skader på barnet hvis man drikker i svangerskapet. Selv har jeg drukket i starten av mine 2 svangerskap og begge gutta har det fint
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Faren er jo der ja, men det fødes jo friske barn av alkoholikere også. Det kommer nok litt ann på mengden alkohol. I mange land drikker de jevnlig hele svangerskapet, men da drikker de gjerne et glass vin til maten, og ikke i lange baner. Selv var jeg på fylla mange ganger med min førstefødte, fant da ut at jeg var gravid når jeg var 5-6 uker på vei tenker jeg. Drakk selvfølgelig ikke etter dette. Denne gangen drakk jeg en gang før jeg fant ut at jeg var gravid, da var jeg rundt 3 uker.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Sjansen er nok der, og forskning viser at barn skades av alkohol i alle faser av svangerskapet. Det er ikke bare fysiske skader, men man mener nå at ADHD-lignende symptomer og lese/skrivevansker/andre kognitive problemer skyldes mors alkholbruk i svangerskapet. Men man vet jo aldri, og noen barn tåler det, andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 huff hva slags fysiske skader kan barnet faa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå