Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Når bør man kontakte lege egentlig ? Han har ikke vært så veldig mye syk så jeg blir litt usikker på hva som er grensen på når han bør ses på av lege.. Han sover mye, vår våken littegrann og drakk endel og sovnet igjen...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Ringte legevakta da jenta mi hadde 40.5 i feber for to uker siden. Hun er 16 mnd. De sa at så små barn bør ses på av lege hvis feberen kommer over 40.0. Hadde sjekket hadde jeg vært deg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Om han bare vil sove og feberen IKKE går ned masse med Paracet så ringer man ALLTID til lege uansett om barnet bare har 38 i feber. Det er formen til barnet som avgjør det. Det går ant å få hjernehinnebetennelse med lav feber også. Da er nakkestivhet det første symtomet (barnet klarer ikke å legge haken på brystet å se ned..). Jeg ville tatt han med til legen for å være på den sikre siden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå