~sjiraff~ Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Vet snart ikke hva slags prevensjon vi skal velge. Har vært igjennom det store spekteret av piller og etter uker eller mnd begynner alltid de lite hyggelige bivirkningene. Leste litt på nuvaring og forsøkte det i tre mnd men ikke ideelt det heller. Ingen av oss ønsker å sterilisere seg og jeg har en viss angst for spiral, samtidig som mannen ikke ønsker at jeg skal ha sprial pga trådene som han mener at han kommer til å kjenne (har visstnok merket dette tidligere på noen før han ble sammen med meg). Er egentlig litt redd for at p-stav vil gi de samme bivirkningene som p-piller. Er det noen som kan svare meg litt her? noen som har hatt bivirkninger på pillen men ikke noe med p-staven? Blir glad om noen kan dele litt erfaringer her )
PinkBabyDoll Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Jeg reagerer også veldig på hormonbasert prevensjon, og har vel prøvd det meste inkl NuvaRing og p-stav. NuvaRingen var vel den som gav minst bivirkninger, men jeg plages endel med migrene og det ble mye verre med NuvaRing i likhet med annen hormonprevensjon. Fordelen med NuvaRingen var at jeg ihvertfall ikke hadde konstante blødninger som jeg har hatt med all annen hormonprevensjon. Inkl p-stav som jeg hadde i 1 år (=1 år med blødninger hele tiden) Det eneste jeg ikke har prøvd er hormonspiral. Legen min mente at det ikke var noe hensikt så lenge jeg reagerte så kraftig på de andre. Resultatet er å hoppe av i svingen, "sikre" perioder eller kondom. Hvilket ingen av delene er ideell etter min mening. Tenker på å investere i en sånn LadyComp i stedet... http://www.pfc.no/article.php?articleID=115&categoryID=123&campaign=google&kw=lady+comp Lykke til
Arb.ledig husmor Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Eg ha hatt p-stav, men begge gangene måtte den ut etter et år pga manglende sexlyst.. Men før du får p-stav, tror eg du må prøve cerazette først.. Selv kan eg ikkje bruke noen form for prevensjon..
~sjiraff~ Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2011 Okay, cerazette er nemlig en av de pillene jeg stadig får blødninger av.. Er det samme hormonene som i p-staven?
Kliko Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Nei ikke ta p-stav! Helt forferdig dritt ting ( syns jeg da). Legen min kunne ikke skjønne hvorfor det fortsatt var på markede, fordi 90% av de som hadde satt inn en, måtte ta den ut etter ca 1 år. Her er mine bi virkninger: Underlivskløe ( noe helt jævelig!) Vekt økning Hodepine Små blødninger hele tiden Skjedde 3 ganger at jeg hadde mensen i ca 3 uker Null sekslyst Sikkert mer også, men husker ikke alt. Jeg hadde den i litt over et år. Så jeg vil ikke anbefalle den.
Arb.ledig husmor Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Ja, e de samme virkemidlene i p-stav som i cerazette, så da anbefaler jeg ikke det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå