Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fortelle i korte trekk:

jeg har foreldreretten til sønn snart 6 år. Har hatt dette siden vi skilte lag, da var han 2 år gammel. vi har det siste året bodd i annen kommune, ganske langt unna. vi trives her og vil gjerne fortsette å bo her. det vil ikke barnefaren. det skal sies at vi er gode venner og samarbeider greit. selv om det ikke blir så masse samvær pga lang vei.

men til problemet; min eks er veldig deprimert. han var det også da vi var sammen. men i det siste har dette blitt alvorlig bekymringsverdig. kommer med løgner og virker likegyldig til det meste. jeg bryr meg om han og ønsker å hjelpe han. men jeg begynner å bli urolig for å sende sønnen min til han, når situasjonen har blitt slik. jeg vil heller ikke at sønnen skal bli påvirket og brukt som "terapi" for depresjonen som er blitt så alvorlig. hvet jeg ikke kan nekte samvær men hva kan jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tilby annen form for samvær. F eks at far kommer til dere på besøk med jevne/ujevne mellomrom :) Da har du ditt på det tørre. Så lenge du begrunner det i barnets beste. Her kan du bruke lang reisevei for barnet i tillegg til at du har merket at far sliter, og du er redd for at dette kan gå ut over barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...