Saftsuse 84 Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Skal ha noen gjester i morgen og skal servere en veldig god sjokoladekake. Sjokoladekaken er i seg selv utrolig god, men synes aldri jeg får til en glasur som kan måle seg..
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Jeg synes "min" glasur er veldig god, og utrolig enkel. Ta ca en halv pakke melis i en bolle sammen med 1-2 ss kakao (etter hvor mørk glasur man ønsker). Så tar du ca 4 ss kaffe og 2 ss smør. Om du smelter smøret oppi bollen i kaffen eller på ovnen spiller ingen rolle. Rør dette sammen, og vips ferdig god glasur;) Hvis den blir for tykk tar du litt vann, og blir den for tynn tar du bare mer melis. Går ikke an å feile med denne!
Saftsuse 84 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2011 Er ca sånn jeg bruker å lage glasuren. Den er helt grei, men jeg vil ha noe litt utenom de vanlige... Noe virkelig virkelig godt!!!
Blåmandag Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Ta mer smør (ikke smeltet, men mykt) og mer melis. Ikke vann. Ta i 2-3 spiseskjeer kakao også. Og et egg. Det er godt.
Smørblomsten<3 Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Denne glasuren er veldig god: 300 gr melis 100 gr smeltet smør 4 ss oboy/ Nesquick sjokoladepulver 3 ts vaniljesukker Spe med et par ss kaffe for å få riktig konsistens
Skåpmusa Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Da er det denne du er på jakt etter! Velbekomme :-) 200g smør 3 dl. melis Dette rørast sammen i miksar, så viktig at smøret er mjukt, men ikkje for varmt... 1/2 plate mørk kokesjokolade 2 egg 1 dl fløte Dette varmast/smeltas i kjele på svak varme Tøm dette i smør blandinga og rør sammen. Ha så i 1 1/2 dl melis og litt vaniljesukker. Kjøl ned i kjøleskåpet før du smører i midten og toppen av kaka. MMMM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå