solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 At når en har mensen kan en legge på nesten 1 kg mer enn når en ikke har mensen?? Tenker sånn i forhold til når man slanker seg... Leste det et sted for noen uker siden, men jeg kan jo ikke si jeg tror så mye på det akkurat =)))
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Jeg går alltid opp 1-2 kg når jeg har mensen, det samme gjør "alle" andre jeg kjenner også
Karoline's*mamma Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Åh, no gjekk det eit lys opp for meg. Forstod ikkje kvifor eg gjekk sånn opp for nokre veker sia, for så plutselig å gå uforklarleg ned igjen. Så svaret herfrå blir nok at det kan man gjere :-)
Ugl@ Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Det er vel ikke reel vekt, men veskebalansen som gir seg utslag. Det samme han skje hvis man feks har fått i seg mye saltmat, det kan binde mer veske til kroppen. Er man på slanker nå skal man ikke henge seg opp i vekta så mye, ikke når det kommer til gram og kilo i hvertfall, lurt å veie seg skjeldent, målebånd er ofte mer hjelp i feks hvis man trener endel, muskler veier litt, så man kan ha gått sammen selv om man står på stedet hvil på vekta ei lengre periode :-) Jeg har feks vært både i bedre form og slankere på 65 kg og veltrent enn på 60kg og dvask...
Karoline's*mamma Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Takk Ugl@, dette var alt eg ville høyre ;-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2011 Jøss, takk for svar =) Da stemmer det jo likevel da =) Veldig praktisk å vite om igrunn, heretter skal jeg ikke veie meg under mens periode ihvertfall =))
Serial mom Skrevet 26. februar 2011 #7 Skrevet 26. februar 2011 Om du skal veie deg og få mest mulig riktig vekt må du gjøre det på riktig sted i syklusen. Fra eggløsning og frem mot mens samler du mer væske i kroppen enn ellers, pga hormoner, det gjør utslag på vekta. For den del, så veier man gjerne mer på en mandag enn en onsdag-torsdag, siden man spiser mer usunn mat i helgen, som samler mer vann. Når det slipper, er du tilbake på samme vekta som før helga. Brødmat og mat med stivelse samler mye vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå