Gjest Balle Klorin Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Min er ei dame som tror hun har fasiten på alt. Hun mener at alle vi andre har noe å lære av henne. Selv føler hun ikke at noen andre på jobb har noe å tilføre henne. Hun brøyter seg frem. Melder seg på alt som er av kurs uten å tenke på om de er relevante for hennes arbeidsoppgaver. Halve arbeidstiden hennes går med til private gjøremål. Urg. Skikkelig deilig nå som hun er i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Hun var kanskje ikke den verste, men hun var den mest irriterende kollega jeg noen sinne har hatt. Delte kontor med henne og alt hun snakket om var kattene sine, viste meg daglige bilder av hva kattene hadde gjort dagen før, ringte flere gangen om dagen hjem til sin uføretrygdede mann for å "snakke" med kattene osv. Et jævla gnål om de kattene! Holdt på å bli steika galen!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Vi har en sekretær på avdelingen hos oss som er pyton å jobbe med. Hun skal nemlig ha oversikt over hva alle andre driver med, og nesten spionerer på om vi jobber. Hun er også veldig nøye med å føre oversikt over om noen går tidligere osv. En dag jeg kom på jobb lå det en mail der. Da hadde sekretæren sendt en mail til min sjef (som var på jobbreise), og lurt på hvor jeg var hen. I en veldig uskylding tone! Min sjef hadde skrevet tilbake til henne, og satt meg på kopi, om at jeg skulle gå tidligere den dagen. Blir så irritert, fordi sekretæren visste at jeg hadde gått tidlig den dagen fordi jeg ga beskjed til henne. Og hun trodde vel ikke at sjefen visste det, ettersom sjefen var på jobbreise. Håpløst! Har masse sånne eksempler, og kjenner at jeg blir skikkelig irritert over henne.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Min er ei dame som tror hun kan bestemme over meg fordi hun har vært der lengere enn meg. Hun klager på alt, gidder ikke oppdatere seg, og har mange forestillinger om hva som IKKE er hennes jobb - problemet er at det i høyeste grad er VÅR jobb, og når hun ikke gjør det må jeg gjøre det. Hun ringer meg hjemme for å spørre om ting hun allerede har fått beskjed om, for så å spille super-naiv "neeeei, jeg trodde altså... men hvis du sier det sååååå...." Hun er manipulerende på en særdels passiv-agressiv måte. Kort oppsummert: alt jeg gjør er galt, hun baksnakker meg gjerne og later glatt som om hun ikke gjør det. ...selv om de andre forteller meg hva hun sier. Jippi.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Plutselig ikke så ille å gå nattevakt alene, ingen å irritere seg over
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Jobbet en gang sammen med ei som var veldig bedrevitende og tydeligvis ikke trodde andre kunne gjøre jobben godt nok. Dum som jeg var så gikk jeg inn til henne en gang for å spørre hvordan jeg gjorde en ting, hun forklarte og trodde tydeligvis ikke jeg kunne klare det helt selv, så hun fotfulgte meg inn på kontoret mitt igjen for å forsikre seg at jeg hadde skjønt det hun forklarte. Samtidig så hadde vi en tøffel av en sjef som lot denne unge dama (det er en del år siden så vi var ikke så gamle, en 20-22 år tenker jeg) mer eller mindre styre hele avdelinga. Ellers oppførte hun seg også som at sekretæren, som var sekretær for veldig mange på avdelinga, var HENNES og skulle ha henne til å gjøre mye rart som ikke var en sekretær sin jobb og hennes ting skulle selvfølgelig gjøres først. Nest værst er vel en som nærmet seg pensjonsalder som aldri klarte å holde kjeft. Han var som "ei kjærring" og måtte si noe hele tiden. Kom med latterlige kommentarer (som han trodde var veldig morsomme) og som prøvde alt for å få deg til å "se" han. Som en oppmerksomhet syk liten drittunge. Gud som han irriterte meg!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Vi har ei på avdelingen som jobber veeeeeldig sakte. Vi har utrolig mye å gjøre, så det at hun ikke drar sin del av lasset gjør at vi av og til får etterslep. Alle jobber i forskjellig tempo, og det hadde vært greit å takle hadde det ikke vært for at hun tror at hun jobber fortere enn alle andre. Om en av oss sitter lenge med en kunde, så kan hun finne på å komme bort og "hviske" at nå må man huske på at det er folk som venter, og at tempo er viktig. Men om noen skulle komme til å påpeke at hun bruker lengre tid enn noen andre...nei da er det viktigere å være grundig enn rask.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 En dame som tar røykepause hver time, mens hun delegerer oppgaver som er hennes over på andre som har viktigere ting å gjøre. Når hun gjør ting skal det gå fortest mulig og hun bryr seg døyten om kvaliteten på jobben så lenge den blir gjort. Hun lukker ørene totalt for forslag til å gjøre ting annerledes. Hun har gjort det på samme måte i 20 år og hun mener det fungerer utmerket. Hun er frekk og svarer folk på en måte som ikke hører hjemme noen sted. Dessuten sitter hun på facebook og drikker kaffe når hun åpenbart har andre viktige ting å gjøre(som f.eks å gjøre den jobben hun får betalt for)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 en som prater sykt mye og brautende i telefonen. Sitter i aapent landskap.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 En av de værste er faktisk sjefen min:( Jeg tror hun er en lystløgner faktisk. Hun lyver om alt,spessielt for å få seg selv til å virke bedre. Hun glemmer tydeligvis hvis vi andre har vært på samme sted som henne,for hun forteller historier som vi andre ikke kjenner oss igjen i. Har tatt henne i å lyve 100 ganger sikkert,men da kommer hun alltid med en lang tileggs historie...blabla. Jævlig irriterende og latterlig faktisk. Alle kollegaene prater om henne på en negativ måte pga dette..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 Et gammelt hespetre av ei kjerring jeg jobber med bruker så sinnsykt langt tid på alt. Normalt når vi har vaktskifte og rapport bruker vi 15 minutt, men når hun har vært på jobb så går hun ofte 15-20 minutt på overtid for å fortelle alt hun har på hjertet. Hun blir aldri ferdig og det er så irriterende. Hun kommer aldri til poenget og vi blir forsinket i arbeidet. Vi kan jo ikke bare gå fra henne heller for plutselig kommer det viktige på slutten....arg!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #12 Skrevet 25. februar 2011 En jeg jobber med er sykemeldt 50%.. Hun skal være på jobb 18t i uken. Fått tilrettelagt arbeidsoppgaver, og slipper å gjøre det hun ikke kan, pga plagene. Dvs, det er hun selv som har bedt om disse arbeidsoppgavene. Vel, hun er kanskje på jobb 15 av disse timene. Av disse 15 går hun og trener (vi har treningsrom på jobben - til bruk utenom arbeidstid) i en time, uten å gi beskjed. Av de resterende 14 så er det ikke mye jobbing igjen når hun suser rundt uten å gjøre noe. Effektiv arbeidstid blir vel rundt 5t! Den jobben hun ville ha, gjør hun ikke - og blir dritsur hvis noen minner henne på det - det er en veldig viktig del av arbeidsoppgavene våre, og det kan få store konsekvenser for andre kollegaer om ikke dette blir gjort. Det hun derimot ga klart beskjed om at hun IKKE kunne gjøre, vel det er det hun gjør hvis hun gjør noe. Hun har vært lenge sykemeldt. Eneste grunnen til at hun jobber 50% er fordi hun ikke lenger fikk penger av nav. Så nå skal hun på noe rehabilitering. Noen mener hun sikter på å bli uføretrygdet, og slik hun ter seg nå, så tviler jeg ikke. Før hun ble sykemeldt oppførte hun seg som en sjef på avdelingen, selv om hun var yngst, sist ansatt - og hadde 2 sjefer over seg! Service kan hun ikke, og gjør ALDRI noe som ikke står i stillingsinstruksen hennes...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #13 Skrevet 25. februar 2011 Hadde for noen år siden en sjef som mobbet folk og flere ble sykemeldte pga hennes lederstil, dama slutta og fikk jobb hos nav arbeidslivsenter som bl.annet skal forebygge utstøting og mobbing av arbeidstakere, må bare si at de kunne jo ikke funnet et bedre menneske til den jobben!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #14 Skrevet 25. februar 2011 Avd.lederen min bruker og ringe bl.annet fastlege, tannlege, kiropraktor etc når vi har vært på time for og høre om vi hadde time eller faktisk har møtt opp da hun har 0 tolleranse for skulking, men vi føler oss rett og slett overvåket, hva blir det neste??
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #15 Skrevet 25. februar 2011 23:51: det har hun vel ikke lov til?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #16 Skrevet 25. februar 2011 Tja det driter hun i, min fastlege nekter og oppgi om jeg har hatt time der og om jeg møtte opp. Men flere som ikke har hatt bekreftelse på at de har vært på legetime har blitt trekt i lønn da hun har ansett det som skulk og at man i verste fall kunne vært på shopping!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå