Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Hei damer, Trenger råd, innspill etc når det kommer til jobbsituasjon. Jobber nå kun 20 minutter med bil fra der vi bor. Trives godt i jobben, men er kun innleid som konsulent med kontrakt ut 2011. Vet at de har behov for meg i en god stund til, men det er alltid usikkert når man er innleid. I tillegg så har jeg valgt å jobbe litt kortere dager, slik at jeg kan hente i bhg rundt 1500-1530 hver dag. Har nå fått en henvendelse fra en annen avdeling i samme firma, som ønsker meg inn i en fast stilling. Det er litt mer spennende arbeidsoppgaver, men innenfor samme sjanger som nå. Problemet er at denne avdelingen er lokalisert slik at jeg bruker minst 50 minutter med tog og buss. Så jeg har to problem: Først og fremst får da den lille på 1,5 år lengre dager i bhg. Far har muligheten til å hente henne kl 16 stort sett hver dag, men jeg vil ikke klare å være hjemme før kl 17. Og da er det jo klart for middag, pluss at bikkja må ut på tur. Så tiden med den lille blir veldig knapp i ukedagene. Det andre problemet er min nåværende jobb. Informerte dem om at jeg er i samtale med den andre avdelingen, og fikk da beskjed om at de blir satt tilbake flere mnd hvis de mister meg. Og at de ville tapt masse tid og penger hvis jeg forsvinner. Men det er jo deres valg å leie meg inn fremfor å ansette meg fast. Har jo bare 2 uker oppsigelsestid, og jeg kunne jo forsvunnet til et annen firma når som helst. Sitter derfor her og vurderer hva jeg skal gjøre. God lokasjon, korte dager og interessant jobb (men ikke fast!) mot lengre arbeidsvei, spennene arbeidsoppgaver og fast stilling. Veier for og imot hele tiden, men klarer rett og slett ikke bestemme meg. Blir dumt å spørre hva dere ville gjort kanskje, men hvis det er noen som har noen innspill til situasjonen jeg er i nå, så blir jeg veldig takknemlig;)
Gjest Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Det kan høres ut som du kan ha forhandlingsmuligheter til å få endret din nåværende stilling til en fast stilling - har du spurt om det? Det ville jeg gjort - nå ser de jo problemene ved at de kan miste deg.
It's all about me Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Er det virkelig så skjebnesvangert for dem å miste deg har du gode kort. Da hadde jeg lagt klart fram at du trives de osv, men så lenge de ikke kan gi noe fast føler du deg ganske utrygg og blir derfor tvunget til å holde øynene åpne for andre ting. Vil de beholde deg og har planer for deg lang tid fremover tilbyr de deg fast stilling.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Ja, sjefen min nevnte noe om det når jeg fortalte henne at jeg var i dialog med den andre avdelingen. Men de kan ikke gi meg 100% i den type stilling jeg er i nå, da må jeg eventuelt jobbe med andre administrative oppgaver i tillegg (litt type sekretær oppgaver). Må innrømme at det ikke er like fristende. Hun mente at jeg skulle lage en stillingsbeskrivelse til meg selv, og at hun skulle presentere den for de andre lederne i løpet av noen uker. Men det er mest sannsynlig for sent. Ikke lett dette her;)
husmus &2 Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Jeg står med begge bena i en slik situasjon selv akkurat nå. Dessverre er det ikke alltid det tryggeste som er det man vil, men det smarteste...
2010 Mammaen Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Hva med å beholde den stillingen du har, mens du søker deg ut? Dvs finner en fast, interessant, 100% stilling i fin avstand til hjem og barnehage? Da kan du få i både pose og sekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå