Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Merkelig hvor mange som henger seg opp i at man har hentet navn fra bokserier..spiller det noen rolle, det da? Hovedsaken er vel at man liker navna?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Det har jeg ikke fått med meg her inne. Men har da stadig møtt på barn med navn fra Sagaen om isfolket. Villemo er den siste jeg hørte om :-) Jeg er forresten enig med deg, hvorfor henge seg opp i det. Jeg synes det er litt gøy jeg da :-) Noen som har andre eksempler på navn som er brukt fra bokserier ?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 HI her. Mine har alle navn fra Isfolket, og gudbedre jeg har vel endelig fått passet påskrevet her inne. Nå bryr jeg meg ikke så hardt om det, men lurer jo litt på hvorfor det er mer legitimt å ha a4 navn enn navn man har funnet i serier. VIllemo er nydelig, datteren min har det som mellomnavn Er forresten bare her inne jeg ser skitkasting om navn-aldri på andre fora eller in real life.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Jeg har selv et navn fra Isfolket. I likhet med veldig mange andre jenter født på 80-tallet. Ja, Silje er riktignok et gammelt bondepikenavn, men det var ikke så himla populært før etter Isfolket ble lansert i 1981. Mamma har selv innrømt hvorfor jeg fikk det navnet
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Synes det var mange fine personligheter i Sagaen om Isfolket. Mange fine navn også. kritiserer folk deg for navnene HI ? Helt utrolig...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Har ikke lest eventelt tidligere tråder om dette, men begge vår barn har navn fra isfolket.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 HAr fått en del mer eller mindre " morsomme" kommentarer ja. Men vi liker navnene, og ungene er stolt av dem-iallfall de som er store-toåringen og halvtåringen bryr seg vel neppe så hardt. Men har vel terga på meg noen dibdamer her, vi er ikke helt A4, med villa, volvo og vovvov Syns alle bør få velge navnene de vil, og om folk har noe å utsette på navnevalgene, kan de jo velge å heller nebbe igjen enn å åpne nebbet og høres ut som..ja gudene vet..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 je var veeeeldig (vi snakker lest hele serien mindst 10 ganger) opphengt i sagaen om isfolket i 13-14 års alderen og var fast bestemt på å kalle mine fremtidige barn Dominik Nathaniel og Villemo Angelica
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 Hehe, jeg har en Nathaniel, og en Angelica ( Angelica er mellomnavn da.) Har lest den endel ganger i min pure ungdom jeg og, tenkte å prøve meg på den igjen, men tror kanskje litt av sjarmen er borte nå som jeg har blitt eldre. Det ert veldig mange fine navn der, dog har det aldri falt meg inn å kalle noen av ungene for eksempel Halkatla eller Ulvhedin da Et sted går jo grensa, selv for meg..HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 Jeg begynte på den igjen for noen år siden, gledet meg skikkelig. Men oppdaget da at den var veeeelig dårlig, klisjeaktig språk, veldig enkle karakterer uten dybde, opplagt plott osv. Så jeg bestemte meg for å la være, sånn at jeg ikke ødela de fine minnene jeg har om serien. (Hun som ville kalle barna Dominik Nathanel og Villemo Angelica)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #12 Skrevet 25. februar 2011 Tror nok jeg lar den ligge jeg og, er så mye annet å lese i stedet. Men i 14-15-16-årsalderen var den jo helt krem, da kunne man drømme seg vekk Nå er man over 30, og har vel et ikke fullt så romantisk syn på verden.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #13 Skrevet 25. februar 2011 Hehe... Er jo ikke så skjelden man møter på "barn av Isfolket" da! Det er gjerne Sol'ene og Villemoene som utmerker seg, men det er jo bare hyggelig! Isfolket er skrevet i et litt enkelt språk, og har vel mistet litt av glansen siden jeg leste serien som 16-åring. Serien må leses med hjertet, så legger man ikke så godt merke til klisjeer Og til HI - navnet skjemmer ingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå