Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Har helt vondt i magen jeg nå. Vi lurer på å gå fra hverandre, det er ingenting igjen av forholdet annen enn godt samarbeid i forhold til barna. Ikke noe uvennskap eller liknende men det er som å bo sammen en god venn som man egentlig ikke har så mye tilfelles med lenger. Om vi går fra hverandre så er det jeg som kommer til å ha ovedomsorgen for barna(han jobber skift og har ikke mulighet til å både hente og levere de dagene han jobber). Jeg går på aap og har utbetalt kanskje 12 000 pr mnd. Det klarer vi oss ikke på (meg og to barn i bhg alder). jeg regner med at det er jeg som får barnetrygden i og med at det er jeg som har hovedansvaret men det er jo bare 2000 kr. så da e jeg oppe i 14000 kr i mnd + ca 2000 i bidrag fra far så er det 16000. Jeg må sikkert opp i 8000 kr for en ok leilighet med et soverom + at jeg betaler 2000 i mnd på studielånet. da har vi 6000 igjen til alt annet. Hvordan i allverden skal dette gå rundt? Bør jeg bare bite tennene sammen og holde ut i et forhold som er dødt for lenge siden?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Barna kan bo hos far og så kan du ha samvær
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Du får en barnetrygd ekstra Jeg vet ikke hvor gammle ungene dine er, men du kan få opp til 63% av barnepass(bhg og sfo) utgiftene dekket. Om den yngste ungen er under 8 år kan du få os i 3 år. Du kan søke om bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Hvis du leser innlegget så ser du at far ikke kan ha hovedomsorg pga jobbsituasjonen, det hadde også vært helt uaktuellt for meg som mor at jeg ikke minst skulle hatt barna 50% Om det ikke er mulig så skiller jeg meg ikke
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 takk for svar Barna er under 4 år. Os, hva er det?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Du får overgangsstøned (OS). Om du bare har AAp fra NAV ved siden av, så vil du bli trukket etter satser og ikke etter kroner, da vil du nok ende opp med en ca 22-24000,- mnd inkl barnetrygd og eventuelt bostøtte og bidrag. det kan du fint klare deg på. Du får også dekket 63%(eller noe sånt) av barnehageutgiftene dine, som aleneforsørger.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 24.000 kan du fint klare deg på. Ja, man blir ofte rikere av å være skilt aleneforsørger enn å være gift og gå på AAP. Og så får man mer tid til seg selv de timene barnet er i barnehave, så man kan f.eks sitte i byen og drikke latte. Det er jo bra.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Siden du går på aap får du ikke bidrag till dekkning av bhg. Det er meningen att du ska ha barna hemma tydligen. Er sjelv i samma situation. Har så mye smerter i kroppen pga sjukdom men får ikke dekkt. Har överklagat 2 gånger även med leges hjelp. Men du klarer det endå, man kan ikke stanne i ett dödt forhold. Det mår ingen bra av. Speciellt ikke barna
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 Nei får ikke dekt men mange kommuner har betalingsatser så det kan søkes om redusert betaling. Når jeg bodde i oslo betalte jeg 700 kr for en full plass. Mange andre steder har også denne alternativet du må høre med bhg kontoret der du bor
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 Du vil få en ekstra barnetrygd og om en av barna er under 3 er det mulighet for at du får småbarnstilegget på 600kr i mnd. Du skal jo også ha bidrag fra far
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 Du vil få os i tillegg til aap. En barnetrygd ekstra. 63% dekket bhg-plass. Bostøtte. Barnebidrag (se veilder på nav.no) Jeg tror du vil klare deg fint. Du vil ikke være rik, men ikke sulte ihjel heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå