Gå til innhold

ung mor eller "voksen" mor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener du er best og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del voksen mor, jeg hadde ikke passet til å være ung mor siden jeg da var veldig umoden.. Nå er jeg voksen og kjempe klar for mammarollen:))

Skrevet

Å NEI!! Ikke sett igang denne diskusjonen igjen! Nå braker det snart løs, kan jeg tippe, masse drittslenging om unge mødre og gamle mødre (avhengig hva man selv er).. hehe

Skrevet

".. avhenging AV hva man selv er..." skulle det stå ;)

Skrevet

Har vi påbegynt denne debatten igjen altså?? Det finnes ingen fasit på hvilken alder som er best mtp å sette barn til verden, det er altfor mye for/og imot angående dette temaet. Enkelt og greit.

Skrevet

da har 14.18 svrt for alle

 

 

Det kommer ann på hvem du er, noen passer som ung mens andre er en bedre mor i voksen alder

Skrevet

Jeg er vel egentlig ingen av delene, tror jeg, og signerer egentlig hun over her. Men etter å ha grøsset meg gjennom diverse "unge mødre"-programmer på TV, så holder jeg definitivt en knapp på "voksne" mødre.

Skrevet

Tenkte det var like greit ettersom det alltid er en gjeng med hønsehuer her inne som skal synse og mene om absolutt ALT innenfor dette temaet.

 

Dessuten, hvem er vel ikke lei denne evigvarende debatten???

 

14:18

Skrevet

jeg syns folk skal slutte å bry seg om folk er unge eller gammle mødre. det som er viktig er at barna har det bra.

 

man kan være like flink mor både som ung og gammel. er fordeler med begge deler.

 

men hva angår det deg hva andre er. er utrolig viktig at barna har det bra. får leve det livet med venenr, familie og folk rundt seg.

Skrevet

Synes egentlig det er noe forbanna tull at folk som ikke har peiling skal mene noe om alt mulig, jeg.... Selv kan jeg bare svare for mitt eget liv, jeg har prøvd å være veldig ung mamma, uten stabilitet og trygghet. Jeg var 16 da nr 1 kom... Det funka dårlig. Dårlig og dårlig, jeg har en lykkelig, frisk og sunn 7 åring, så noe må jeg ha gjort rett. Men vi flyttet mye, han fikk aldri slått seg skikkelig til ro liksom.

Mangler enda evnen til å helt slå seg til ro, knytte seg til mennesker osv. I dag bor han hos sin far, da han vet pappaen ikke flytter, han vill kunne skape sin trygghet der, og med tiden når han selv ønsker det og vi mener han føler seg trygg nok til det, er han selvfølgelig velkommen tillbake hit.

Jeg provoseres av så unge mødre som oppfordrer andre til å få unger, det er såå lett, og selvfølgelig kan en 16 åring klare det, ja jeg leser om de altfor ofte her inne.... vrir meg litt om da.... Det er på tide at de som er eller har vert så unge mødre indrømmer at det kanskje ikke var et sjakktrekk! Det brtyr IKKE at barnet er uønsket, eller at man angrer, men at man har selvinnsikt nok til å se at man kanskje burde drøyd det noen år.

 

Fikk min nr 2 da jeg var 21, men levde et helt annet liv. Et stabilt og trygt forrhold, eier eget hjem og grei økonomi. Vi er ikke rike, men minste har alt hun trenger og mere til ;)

Nå ventes nr 3, så da blir det liv i heimen :))) Ser smertelig tydelig at nr 2 får alt jeg skulle ønske jeg hadde kunnet gitt til nr en, håpet er bare at jeg i godt sammarbeid med far klarer å fjerne mesteparten av den skaden allerede gjort hos han...

 

Når det gjelder eldre mødre har jeg ikke så mange meninger egentlig... Vet at om min mor hadde fått en til nå, hadde hun ikke klart det. (hun er 48) Men min svigemor sin yngste er 5, og hun er en fantastisk mamma for alle de 4 hun har som bor hjemme!

Så ja, ung eller gammel? Viktigeste er nok å være voksen nok til at man klarer å sette seg selv på siste plass, 24/7, man bør ha et nogelunde stabilt liv, et trygt hjem og en trygg livssittuasjon....

om man er 20 eller 40 kommer helt ann på egene ønsker. Bare man i det minste er voksen, har satt seg inn i hva mann går til og tar seg godt av barna...

 

Skrevet

Alder er bare et tall, det er personligheten til hver enkelt som bestemmer hva som er best.

Skrevet

Det er best når man er moden for det :-) Jeg er utgammal røy på 35 med en spirrevipp på 2 og det har vært det beste for meg (umoden umoden he he) men kjenner vidunderlige mødre på 19 som er godt modne for oppgaven :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...