Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 igår fant jeg ut at samboeren min hadde kjøpt steroider. (han har gått på det før og ble veldig ustabil når han brukte det.) han hadde både tabletter og sånt man tar med sprøyte. det var sønnen vår på 1 år som fant tabelttene. jeg ble skikkelig sint så jeg tok alt sammen og gjemte det. tenk om sønnen vår hadde puttet det i munnen?! da samboer fant ut at jeg hadde gjemt det ble han kjempe sint, men jeg sa ikke hvor tingene hans var av den grunn. han mente hva han gjorde hadde jeg ingenting med og uansett så gikk det bare utover meg tilslutt. han truet med å ta korte mitt, bilnøklene til bilen min og tlf min. han kom til å gjøre akkurat som han ville. så tok han tlf min og da tok jeg hans (grådig barnslig jeg vet.. ) han prøvde å ta sin tilbake og da kne han meg skikkelig i hoften så jeg skulle gi den til han mens gutten vår stod ved siden av og jeg begynte å grine. gutten vår reagerte skikkelig han greide selvfølgelig å ta tlf fra meg. uansett så endte det opp med at han hev tlf min i bakken så den knuste. han mente selvfølgelig at jeg kun hadde meg selv å takke og at jeg burde skjønne at nok var nok. hva mener dere? er jeg helt teit eller siden jeg tok steoridene hans?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Det er en voldelig reaksjon. Du gjorde riktig i å ta steoridene fra ham og han er tydeligvis veldig påvirket av disse steoridene. Du må skaffe ham hjelp, sønnen din har ikke godt av å leve sammen med en sånn mann som er tåkete.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Herregud, hva er dette? Hvor gamle er dere? I mine øyne er dette helt vannvittig oppførsel av dere begge to foran et lite barn. Pleier dere krangle på denne måten så han ser det? Blir helt satt ut jeg. Hvordan kan du la barn vokse opp på denne måten, for en usikkerhet det må skape for han. Selvfølgelig var det ikke teit å ta steroidene hans, å oppbevare sånt dritt så et barn kan få tak i det er direkte uansvarlig, ikke minst farlig. Men den krangelen du la opp til etterpå, ved å nekte fortelle en ustabil misbruker hvor du har gjemt pillene var utrolig teit. Håper for barnet sin skyld at forholdet deres er over etter dette og at han får vokse opp i rolige og stabile omgivelser. Tror jeg ville gjort alt for å dokumentere misbruket til mannen også, så han må levere tisseprøver før han kan få samvær med barnet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Sterioder er nå både farlig helsemessig for han og ulovlig, samtidig steker det hjernen til de som tar dem. Ja du burde ta de fra han og ikke bo med en som tar dette eller har det i hus. At han reagerte på måten han gjorde viser bare at han er for avhengig og opptatt av dem. Jeg ville satt krav til at han slutter med dette om han skal fortsette forholdet og/eller ha sønnen alene. jeg har desverre hatt en bror i et miljø som drev med dette og sett mange en gang flotte gutter/menn bli til ustabile monstre. I samme fart som de blir større og sterkere. Det er ikke tryggt. Det at han truer deg,ødelegger ting og er voldelig viser at du enten må få kontroll over sitvasjonen eller komme deg unna med barnet desverre. I tilegg ser han ikke at han har noe skyld men legger den over å deg. Sterioder er på mange måter verre en mange narkotiske stoffer fordi det stort sett gjør personen aggresiv og voldelig og samtidig gjør personen en god del sterkere. Ikke godta slik oppførsel for all del det blir bare verre. Og ja det kunne vært fryktelig farlig om sønnen deres hadde fått i seg dette.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Jeg vil anbelfale deg å ta kontakt med ditt lokale krisesenter. Du trenger jo ikke å være der dersom du ikke ønsker, men de kan tilby hjelp i form av samtaler og gode råd. Kanskje det vil hjelpe å snakke med noen som kan hjelpe deg å se dette utenfra. Det du har blitt utsatt for kan helt klart karakteriseres som vold og trusler, og er ikke noe som sønnen deres har godt av å være vitne til. At han reagerer på denne måten betyr jo både at han er avhengig av steroidene og at han blir aggressiv av å bruke disse. Hvis du tar kontakt med krisesenteret kan de hjelpe deg å se hvilke muligheter du har. Kanskje de kan tipse om et sted der han kan få hjelp til å slutte. Du må nok uansett se fremover. Er du villig til å leve med situasjonen slik den er nå? Hvis nei har du to muligheter: 1: Få ham til å endre oppførsel. Altså, oppsøke hjelp og slutte med steroidene, eller 2: Ta med deg sønnen din og bryt ut av forholdet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Mannen din er voldelig- og atpåtil foran barnet sitt-, et dophue og kriminell. I tillegg utsetter han ungen sin for potensiell livsfare. Hva er det å lure på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå