håpefull *er mamma* Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Jeg mister endel hår, og det er greit nok. Har endel å ta av ;-) Men synes håret er så elendig ellers også. Har tenkt meg til frisøren en av de nærmeste dagene, men har egentlig ikke lyst til å kjøpe masse dyre produkter der. Føler at håret er så matt, også er det kjempeelektrisk. Noen som har opplevd liknende, og har noen shampootips? Bruker nå Herbal Essenses. Har forresten veldig glatt hår. Ikke en krøll ;-S ..når det først skulle bli noen hårforandringer her i gården, hadde jeg satt mere pris på krøller ;-)
NostraStoria Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Vanlig at håret blir tørt og statisk når en er mye inne pga surt vintervær. Anbefaler at du vasker håret med kur etter shampo og så avslutter med balsam. Da vil det bli mindre statisk, heller ikke så tørt. Jeg syns Elvital sin serie er veldig bra, tenker på den røde flasken. Der er det også en hårkur i samme serien. Men du er sikker på at håravfallet ikke kommer av noe annet? En skal miste MINDRE hår når en er gravid.
zassy☆ Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Har egentlig ikke noe spesielt tips, men sverger til frisør shampo og balsam jeg og liker det mye bedre, kjøp via nett så er det MYE billigere! Så slipper du å blakke deg. F.eks på lookfantastic.com, Gå innom frisøren og få tips og dra hjem og bestill på nett Elsker redken jeg f.eks. Ellers er håret mitt også blitt ganske "dødt" etter jeg ble gravid så gleder meg til formen er såpass at jeg kan dra til frisøren og ta en real klipp! Det har vokst utrolig mye så er kanskje derfor det er så tungt nå også, og så mister jeg myye hår jeg også. Venter på "du stråler graviditeten" hehe..føler meg bare helt fæl både hår og hud nå :S
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Jeg mister også mye hår om dagen... Har også hørt at dette ikke skal skje mens en er gravid, men siden andre også opplever det sammen, stresser jeg meg ikke opp. Jeg har også heldigvis en del hår å ta av :-) Takk for tips om billige frisørprodukter!
zassy☆ Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Aldri hørt det jeg, at "man ikke skal" miste mye hår, kan det være noe vitaminmangel? På den andre siden så vokser håret mitt veldig fort og det gjør negler også. Kanskje jeg bare merker det godt at jeg mister mye fordi jeg har det ofte i hestehale for tiden og da samler det seg kanskje opp i stedet for å falle av litt og litt, hehe. Bare hyggelig! Jeg sverger til å bestille både hår og hudprodukter på nett, mange ganger bare halve prisen og under, helt syke priser på produkter hos hår og hudpleiere synes jeg. Feelunique.com er også en super side, her er det gratis frakt og bestiller du for over 200 slik at det blir toll så får du tollpengene tilbakebetalt bare du sender inn kvitteringen etterpå Genialt!
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Jeg kjøper mine hårprodukter på blivakker.no. Kjempefornøyd! Kjøper en del sminke og andre ting der også. Får frisørstørrelse på flaskene (750ml) til det jeg betaler for vanlig størrelse hos frisøren.
håpefull *er mamma* Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2011 Leste dette her inne på bim: Det er heller ikke uvanlig at hårtap forekommer under svangerskapet. Det skyldes hormonelle endringer, og som regel vil håret komme gradvis tilbake igjen etter fødselen. Er derfor ikke bekymret for dette. Tar vitaminer og omega 3 hver dag og har et sunt kosthold, så tror egentlig jeg får i meg det jeg trenger. Tusen takk for tips, dere ;-) Kanskje jeg må ty til noen ordentlige frisørprodukter. Får se. Skal i første omgang komme meg en tur til frisøren ;-)
NostraStoria Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Ok, jeg begynte å lure - for det jeg har hørt er at det er motsatt. En mister ofte lite hår som gravid. Det en skulle ha mistet under graviditeten mister en etter ca 3 til 4 mnder etter fødselen. Men håret kommer tilbake Men du høres jo sunn og frisk ut, så kom deg til frisøren!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 26. februar 2011 #9 Skrevet 26. februar 2011 Til dere alle som sliter med ekstra håravfall: Vi mennesker mister normalt ca 100 hårstrå i døgnet. Dette er ganske mye hvis alt kommer på en gang. Hvis man bruker strikk hele dagen, eller mye styling i håret, vil ikke det håret som slipper hodebunnen falle av før man vasker håret, eller tar ut strikken og børster. Da vil det virke som det kommer mye i slengen. Når det er sagt så vil jeg anbefale dere å gå på en helsekostbutikk og kjøpe B-vitaminer. Hvis dere allerede nå begynner å ta ekstra B-vitaminer kan dere bygge opp lageret i kroppen, og på den måten unngå det værste håravfallet som starter etter rundt tre mnd med amming. Både hud og hår har godt av B-vitaminer, og hjelper på kvalitet og håravfall. Og når det kommer til shampo og balsam; finn en type som er konsentrert og som ikke inneholder silikon. Det er en grunn til at frisørproduktene er dyrere. De er laget for å være drøyere enn vanlige butikkprodukter. De er ikke utvannet eller tilsatt silikon(dette for å gjøre håret blankt, men i realiteten gjør det håret tungt og livløst). Men poenget er; håret må fikses innenfra. Og ha tålmodighet. Det kan ta opp mot 2 mnd å komme på rett kjøl med vitaminlageret i kroppen. Lykke til med hår og hud! Hilsen frisør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå