boo Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Vet man må ha inntekt i 6 av 10mnd for å ha rett til foreldrepenger..har hatt aap fram til 2februar,(termin 22 aug)det vil si at det går vel akkurat ikke..har søkt noen småjobber uten noe hell :-( har en ny søknad om gjennopptakelse av aap for jeg har virkelig ikke vært helt i form...ikke fått svar enda,..men om den ikke blir gjennoptatt må jeg ha en jobb fort fort...men spm er om de 6 mnd med inntekt må være sammenhengende?! om jeg f.eks får en jobb om noen uker..vil ukene uten inntekt ha noe å si?! noen som vet?
vilde + 1 ? Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Så lenge du har hatt inntekt 6 av de10 siste mnd så har du rett til foreldrepenger.. de trenger ikke være sammenhengende..i hvertfall ikke etter hva jeg har hørt:)
Raych Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Du må huske at det er 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjon dette gjelder... Ikke fram til termindato. AAP regnes vel som inntekt. De 6 mnd trenger ikke å være sammenhengende i alle fall. Hvis du f eks har jobbet 1 mnd, ikke jobbet i 2-3 mnd, men så jobbet igjen de siste 5 mnd fram mot permisjon så skal det gå bra.
boo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2011 oki..tusen takk for svar..bare håpe jeg får en jobb snart da...søkt alt av stort og smått :-)
Gulosten™ Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Dagpenger du får (når du står registrert som arbeidssøker hos NAV) teller også som inntekt
boo Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2011 ja jeg vet det..men jeg har ikke krav på dagpenger,har til og med søkt for sikkerhets skyld og fikk avslag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå