Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet man må ha inntekt i 6 av 10mnd for å ha rett til foreldrepenger..har hatt aap fram til 2februar,(termin 22 aug)det vil si at det går vel akkurat ikke..har søkt noen småjobber uten noe hell :-( har en ny søknad om gjennopptakelse av aap for jeg har virkelig ikke vært helt i form...ikke fått svar enda,..men om den ikke blir gjennoptatt må jeg ha en jobb fort fort...men spm er om de 6 mnd med inntekt må være sammenhengende?! om jeg f.eks får en jobb om noen uker..vil ukene uten inntekt ha noe å si?! noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har hatt inntekt 6 av de10 siste mnd så har du rett til foreldrepenger.. de trenger ikke være sammenhengende..i hvertfall ikke etter hva jeg har hørt:)

Skrevet

Du må huske at det er 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjon dette gjelder... Ikke fram til termindato.

AAP regnes vel som inntekt. De 6 mnd trenger ikke å være sammenhengende i alle fall. Hvis du f eks har jobbet 1 mnd, ikke jobbet i 2-3 mnd, men så jobbet igjen de siste 5 mnd fram mot permisjon så skal det gå bra.

Skrevet

oki..tusen takk for svar..bare håpe jeg får en jobb snart da...søkt alt av stort og smått :-)

Skrevet

Dagpenger du får (når du står registrert som arbeidssøker hos NAV) teller også som inntekt :)

Skrevet

ja jeg vet det..men jeg har ikke krav på dagpenger,har til og med søkt for sikkerhets skyld og fikk avslag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...