Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Jeg deler postkasse med han som bor under meg. Jeg var og hentet posten min i sted og da så jeg et brev om det sto stemplet "inkassovarsel" på. Tror han event er sykemeldt eller uten jobb for tiden, han er stort sett hjemme hele dagen... Uff fikk litt vondt av han og tenker at det trengte jo jeg ikke å se... Er jo faktisk en god del som har sett dette før det havnet i postkassen. Tenker da på taushetsplikt og inkassoskikk... Dette kan jo ikke være lov...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Et inkassovarsel står aldri merket inkassovarsel utenpå konvolutten!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Jepp, det gjorde det. Det var fra et tannlegesenter, med stempel "inkassovarsel" og firmanavnet til inkassoselskapet på...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Tull. Og hvem er du til å rote i hans post?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Du frøken 12.25???? Les innlegget da.... Vi DELER postkasse, må jo se igjennom alle brevene da vettu.... HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Det høres veldig merkelig ut. Om det er lovlig vet jeg ikke, men god skikk er det i alle fall ikke. Vet ikke om slikt er taushetsbelagt jeg?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Slik jg kjenner til inkasso og regninger derfra, er det ulovlig pga taushetsreglementet at noen skriver slikt så alle kan få det med seg. Og å stemple en konvolutt slik er nok ulovlig gjort fra tannlegefirmaet. Hadde jeg vært mottakker av en sånn konvolutt, ville jeg nok ha anmeldt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå