Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag/kveldskos i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei pizza, taco.

Har lyst å prøve noe nytt, men litt blank.

Evnt. gode nettsider hvor jeg kan få gode tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lasagne, salat og hvitløksbaguetter :)

Skrevet

Vi skal ha Nachos med rømme og guacamole med salat! :D

Og creme brulèe til dessert. :)

http://www.matprat.no/ Her får jeg min inspirasjon.

Skrevet

Burritos:) Inspirert av Rema 1000-reklamen faktisk...

Skrevet

Tipsene du har fått er jo like kjedelige som rettene du skriver du er lei...

Jeg er alene i kveld, så jeg skal ha noe enkelt. Jeg marinerer kyllingfilet i litt olje, chili, hvitløk og revet ingefær. Så steker jeg kyllingen sammen med valgfrie grønnsaker (ha i etter å ha brunet kyllingen). Idag skal jeg ha litt strimlet gulerot, vårløk og rød paprika. Så smaker jeg til med fish sauce og soyasaus, har over peanøtter og blander inn risnudler. Dander på tallerken og legg på en tynn skive lime.

Skrevet

Vi skal ha 5 venner over på mat og film så her blir det 3 forskjellige hjemmelagete pizza, og tress is med non stop, sjokolade saus og jordbær tl dessert hehe. Skikkelig helgekos.

Du skriver du er lei av pizza å taco osv så kan jo komme med noen tips.

Enchiladas

Crispy chicken

" kalde vårruller "

kylling og wook

biff, pomfri og bearnaisesaus

Bakte poteter

Mosakka

Innebakt torsk med grønnsaker

osv

Du kan jo se på matprat.no der står det jo en god del oppskrifter

Skrevet

Nå var det vel egentlig hva vi skulle spise som var spørsmålet, så er jo det de fleste har skrevet, og ikke tips til hva hun kan lage..

Skrevet

Sjekk bloggen:

www. trinesmatblogg.no

Hun har masse gode oppskrifter. Ikke fryktelig vanskelig, men veldig smakfull og spennende.

Selv er jeg glad i supper. Blåskjell og fiskesuppe, karrisuppe med kylling mm.

Hva med å lage tapas/ småretter. Du kan gjøre det enkelt med kyllingvinger, kjøttboller, ost, salat, noisetts, løkringer, marinerte scampi osv. Eller mer avansert med litt krevende retter. Lykke til :)

Skrevet

Fiskeboller i shell m/grønsaker

Saftige hamburgere m/tilbehør . Kanskje noen stekte poteter til...

Bakt potet m/rømme,bacon, mais osv....

Skrevet

Vi skal prøve laks med mangosalsa, mat for under hundrelappen fra rema 1000 :)

Ellers så er vi veldig glad i baktpotet med kryddersmør, mais, skinke el bacon og rømme. Vi bruker å ha maiskolber til i tillegg, men jeg spessielt er veldig glad i mais :)

Skrevet

mammas deilige pølsegrateng!

kutter opp pølser i små biter, koker makaroni og steker biter av bacon. lager vanlig hvit saus som jeg tilsetter 2 rørte eppeplommer samt litt salt og pepper. blander alt oppi sausen, og til slutt tar jeg eggehviten og pisker den. vender den forsiktig inn i pølsegratengen.(skal ikke røres kraftig, da blir den ikke like fluffy:)

så er det inn i ovnen på 200 grader til den er ferdig. ca 45 min. kan også ha ost på toppen, men det synes vi er helt unødvendig, er deeilig uten også:) serveren poteter og raspa gulrot til=) NAM!

Skrevet

inspirert av den gamle rema1000 reklamen...

to lag tynn kyllingfilet som jeg legger mozzarellaost mellom og surrer spekeskinke rundt før jeg steker det... det er nammenam :)

Skrevet

Her i gården blir det kalkun(som ikke ble spist i jula) og svigers på middag,blir så kos atte ::)

Skrevet

I dag blir det fiskebilens fiskekaker med poteter og en god slump kokte grønnsaker.

Skrevet

Noe fra fryseren - ungene er sjuke så jeg kommer meg ikke i butikken.

Og der ligger det villsau, fiskepinner og noen ryper med fjær og det hele på... åh, orker ikke flå ryper. Det må bli fiskepinner eller sau.

Skrevet

Spiser middag til vanlig tid, ikke kosemat om kvelden. Har aldri skjønt at det skal være stas.

Skrevet

Her blir det takeaway kinamat. Jeg er syk og orker ikke lage noe i dag, da blir det kinamat til middag og ferdigkjøpt gele til dessert til barna.

Skrevet

Kyllingvinger med loff og pesto .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...