Gå til innhold

Antibiotika og UVI?? Anyone??


<3 klar for prinsesse nr2 <3

Anbefalte innlegg

Var til 28ukerskontroll nå på onsdag. Tok da en urinprøve som kun viste 3+ på lecocyter. Fikk melding på mobilen litt senere på dagen av legen, der det sto at hun ville behandle meg for en UVI... Jeg har absloutt ingen symptomer på UVI, har hatt det èn gang i hele mitt liv. I tillegg så setter hun meg på AB før dyrkningssvarene er påvist. Synes dette høres helt merkelig ut. I tillegg kan det jo bli litt grums i urinen uten at man har UVI pga av økt utflodmengde under svangerskapet, noe jeg har og hadde sist svangerskap også... Hadde en garvet jordmor sist svangerskap som utelukket UVI nettopp pga at jeg hadde økt utflodmengde og ingen symptomer på UVI....

 

Hva mener dere?? Ønsker jo ikke å gå på AB uten at jeg absolutt må!! Selv om jeg vet at man kan ha lettere for å få UVI når man går gravid... Hmmm, skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt en ny urinprøve rett etter du har dusjet godt, slik at det ikke rekker å bli utflod i den. Jeg har selv hatt endel utslag på leukocytter når ikke prøven var heelt ren, tok en ny rett etter dusj, og den var negativ på alt. Men man kan godt ha symptomløs uvi i svangerskapet, og det er bedre å behandle uten at man har det, en å ta sjanse på å ikke behandle en uvi når man er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...