Gå til innhold

Parlodel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd amming noen dager-1-2 uker for så å ta Parlodel for å stoppe melkeproduksjon? Hvor lenge spiste dere Parlodel da, til melka var vekk og hvor mye per dag? Opptrapping? Nedtrapping?

Ønsker KUN svar på det jeg spør om, ikke en debatt om hvorfor jeg ikke skal amme, hvorfor man bør amme etc. Det har det vært nok av her inne :)

Takk for svar!!! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt Parlodel for å stoppe melkeproduksjon, men fikk ikke amme først da barnet mitt var dødfødt. Så om min erfaring hjelper deg, vet jeg ikke.

Jeg fikk én dose som jeg skulle ta i 14 dager. De sa det var viktig jeg ikke stoppet før, da jeg kunne få melkespreng. Om det ikke hjalp, så kunne dosen økes, men det trengte ikke jeg. Det fungerte, og melkeproduksjonen ble stoppet. Jeg lurer på om jeg måtte ta en uke extra, husker ikke helt. Blir 11 år siden jeg tok det i april. Dessverre så husker jeg ikke doseringen, men legen din kan sikkert gi deg den informasjonen.

Eneste ulempe var at jeg fikk veldig lav blodtrykk av den og følte meg svimmel og uvel hele perioden jeg brukte den.

Skrevet

Jøss...dette har jeg aldri hørt om engang.

Enda jeg mistet barnet mitt før han rakk å smake på puppen, for å si det slik.

Jeg klemte ut litt melk når jeg dusjet (ikke mye, bare nok til at trykket lettet) og slik stanset produksjonen helt av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...