Gå til innhold

Bursdagsinvitasjon og gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er invitert i bursdag til en i barnehagen, men har dessverre ikke anledning til å gå. Må vi gi gave likevel siden vi var invitert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at det er flere som ikke gir gaver i slike situasjoner :) Har hørt om flere som gir gave og som synes det er uhøflig å ikke gi. Jeg synes det er litt rart å skulle gi gave til en person som vi voksne ikke kjenner (og som barnet ikke leker så mye med) bare fordi vi har fått invitasjon. Da blir det jo mange ekstra gaver i løpet av året. Barnet får sikkert også mange gaver av de andre barna som kommer så det mangler nok ikke på gaver vil jeg tro.

HI

Skrevet

Vi bruker det:)

Tar den med og legger den i skapet til bursdagsbarnet i barnehagen, så tar foreldrene den med hjem når de henter barnet:) Syns man bør gi gave likevell...

Skrevet

Håper ikke mange føler at man skal gi til alle man blir invitert til. Greit at man selv vil gi, men det å synes at andre også bør gi synes jeg er litt trist. Hva med familier som har dårlig råd? Da blir jo det å dele ut en invitasjon til denne familien det samme som å gi dem en regning....?

Skrevet

Eneste er hvis vi allerede har kjøpt gave fordi det var meningen å dra i bursdag, men sykdom eller andre uforutsette ting hindrer det.

Ikke hvis vi ser at datoen ikke passer og vi har andre planer.

Skrevet

Å gi gave fordi man er invitert, men ikke kan komme har jeg aldri hørt om. Min eldste er 14 år, den mellomste 4 år og yngste 2 år så jeg har hatt en del barnebursdager her og ungene har vært i en del. Mulig det er vanlig i enkelte områder, men i alle fall ikke her (Vestfold)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...