Gå til innhold

trenger råd ang å komme meg ned noen kilo!


Meg,Vesla & Antonio:) + spire

Anbefalte innlegg

vil ned ca 10 kilo, minsten er 6mnd og jeg ammer enda så det kan ikke bli noe storslanking foreløpig, men starte med ett litt sunnere kosthold enn jeg har, og huske å spise ofte, jeg glemmer nemmelig å spise. Så å jeg klare å kvitte meg med søtsuge, hvordan gjør jeg det ? hva kan jeg spise når jeg får søtsug isteden for sjokolade eller snop?

 

Kan dere hjelpe meg med en fin dagsrytme ang måltider å gjerne tips til hva jeg kan spise til måltidene, middag blir å spise det vi har, kan ikke spise noe annet siden da kommer ikke eldste på 3 år til å spise men har begynt å blir enda mer bevist på sunne middager men syntes vi er helt ok der ;)

 

kom med masse tips :) gjerne noen gode øvelser som jeg kan gjøre hjemme også, har litt mage igjen som jeg gjerne vil ha vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm, sit ups og ryggøvelser er en fin ting etter fødsel, men sørg for å gjøre øvelsene riktig, kvalitet er bedre enn kvantitet ;) om du går gode turer med vogna i oppoverbakker og med tempo, gjerne hver dag, burde jo det hjelpe:)

 

Om du skriver opp når og hva du spiser, (skaff deg gjerne en sånn god gammeldags kladdebok) blir du mer bevisst på hva du spiser, og kan lettere se hva du kan endre på- samt at du på den måten kartlegger dagsrytmen din mtp tidspunktene du spiser på- slik kan du lettere justere deg til å få et regelmessig kosthold.

 

Eksempel

 

frokost kl 8.00

lusnj kl 12.00

middag kl 16.00

kvelds kl 20.00

 

sånn ca tider blir det jo- med noen mellommåltider iløpet av dagen, f.eks. frukt, en liten yoghurt.

 

WASA har noen fine knekkebrød "matpakker" som kan fungere som mellommåltid, fint å ha i vesken itilfelle man ikke får spist til vanlig tid og er på farta. En sånn i veska kan redde deg fra fristelsen til å stikke innom en butikk å kjøpe sjokolade eller noe annet når blodsukkeret plutselig synker.. :)

 

håper dette kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spis etter kl 18 om kvelden, man legger lettere på seg når man spiser på kveldstid.

 

Hvis du kutter snop og sjokolade tvert, etter ca 3 dager forsvinner søtsuget fulsltendig.. jeg er sjokoholiker men eier ikke lyst på sjokolade lengre etter jeg (igjen) kuttet det ut ca 2 mnd siden.

 

Fullkornprodukter, lager du f.eks spagetti til middag, velg fullkkornspagetti.

Eller spis basmatiris, heller lit mer kjøtt og grønnsaker enn poteter, ris og co.

Viktig hvis du spiser kokte poteter og koke dem med salt i vannet og spise noe som inneholder fett sammen med potetene, det senker den glykemiske indeksen på poteter og du føler deg mett lengre.

 

Spis fullkorn/grovt brød uten sirup og prøv å kutte litt ned på porsjonene, ikke allverden men bare litt mindre.

 

For min del hjelper faste tider til måltider, men merker nå at jeg ikke er like sulten som jeg var for noen uker siden, magesekken har blitt mindre rett og slett.

 

prøv å trimme litt, gå turer når du kan, sykle litt på treningssykkelen, sett deg mål, 10 min annenhver dag på sykkeln f.eks

Mål du kan også holde.

His du tenker å nei en time sykling, funker det ikke, heller ti minuter for å komme i gang og så med tid og stunder hvis det går greit, øke til 15 min eller til nesten hver dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk begge to :) her var det mange gode tips :) søtsuge har neste gidd seg nå så det er jo flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...