Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 så kan man betale med både norske og danske penger i tax free? lønner det seg og betale med norske eller danske penger? Skal jo betale med kort, men de pleier jo og spørre om man vil betale med danske eller norske penger, blir det billigere om jeg da sier jeg vil betale med danske?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Det spiller ingen rolle hva du betaler med, fikk selv opplyst at hvis du skal kjøpe for opp mot 10.000,- så lønner det seg å velge norsk kurs, du taper hele 150,- på å betale med dansk, så det er altså ikke noe å tenke på God tur
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 100 norske kroner er 96 danske. Så det lønner seg1å betale med danske, men det er ikke så stor forskjell (handler du for 400 kr har du spart 16 kr.. ) Hadde du reist til Sverige derimot, da hadde du spart mye!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Takk for svar;) er ei veninne av meg som skal reise. jeg fortrekker sverige:P mye billigere der;)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Var ikke spørsmålet taxfree handel her?? ehh, joo.. da operere de med både norske og danske priser, ERGO spiller det ingen rolle hva man velger å betale med slik 20:18 referer til!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 De opererer som en annen her skriver med både norske og danske priser, men det betyr ikke at det ikke er av betydning. Taxfreebutikken baserer sine priser på et snitt av valutakurs, men skal du spare noe på det bør du sjekke valutakursen den dagen du skal reise, når du kommer i taxfreebutikken regner du den norske prisen om til danske kroner (holder å regne på en vare, kursen skal være den samme på alt sammen). Dersom den prisen du da kommer til er lavere enn den danske prisen som er oppgitt i taxfreebutiken - voila, da lønner det seg å betale i NOK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå