blomstre Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 10-åringen slutter nå på sfo, om må ta seg et mellommåltid selv mens hun er hjemme alene etter skoletid. Hun håndterer å lage nudler vha vannkoker, og å steke ostesmørbrød i stekeovnen(husker alltid å sette på varselklokken). Tror ikke jeg tør la henne bruke kokeplate ennå, da hun er litt distré... Vi har micro som jeg kunne lært henne å bruke. Har du noen ideer til andre enkle ting hun kunne laget selv?
-Rime- Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Pølser, hun kan varme vannet i vannkokeren, varme middagsrester, Siden hun kan stekovnen kan hun lage seg fiskepinner.
___ Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 En normal tiåring kan lære å lage nesten hva som helst, men om dere skal spise middag senere er det jo ikke så nøye om det ikke blir varm mat rett etter skolen. Rundstykker, med pålegg er jo enkelt. La det stå en bolle med oppskåret frukt og grønsaker klare i kjøleskapet. Da blir det enkelt å ta litt. Å varme opp suppe er enkelt. Pizzasnurrer er enkle å varme i mikrobølgeovnen og er også gode kalde. Pastasalat er godt og enkelt å lage.
Fire småtroll Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Min 10-åring spiser bare et mellommåltid etter skolen, han må jo ha plass til middag sammen med familien noen timer senere.. Her går det i brødskiver, yoghurt, frukt o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå