Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 JEg har ett ønske om å ta permisjon uten lønn i noen mnd etter at den ordinære permisjonen er over.. Har arbeidsgiver mulighet til å nekte meg dette?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Nei. Du har rett til å ta ut inntil ett års permisjon uten lønn pr barn. Tror grensen for permisjon går ved barnets 6-årsdag, men dette er jeg usikker på.
Gjest Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Du må passe på å søke om å ha lengre permisjon før du er ferdig med permisjonstiden din, da vil du ha krav på det. Ellers kommer det an på arbeidsgivers velvilje.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 holder det at jeg gjør det MENS jeg er i permisjon, eller må jeg gjøre det samtidig som jeg søker om den "ordinære" permisjonen.. Det er ikke 100% sikkert at det går, men det finner vi ut av når det nærmer seg permisjonens slutt.. holder det å søke da?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 nei du kan gjør det nå. skjema har de på jobben. det er lurt å gjøre det med en gang slik at jobben er godt forberedt :-) men seriøst er det 1år pr barn som er lov? trodde det bare gikk å ta totalt 2 år med barn under 9år...uansett hvor mange barn man har???
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Foreldrene kan ta et år hver pr barn, så da blir det to år til sammen. Jobben kan forresten nekte deg om det er til "vesentlig ulempe" for dem, men da må de skriftlig redgjøre for hvorfor det er til ulempe for bedriften at du blir borte.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Nei du har rett til å ta ut permisjon uten lønn. Akkurat som om du hadde valgt 80%
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 så hvis ma har 3 barn under så kan man ta 3 års perm sammenhengende eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå