Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Jeg fikk beskjed pr tlf at jeg kom til å miste dagpengene mine siden jeg ikke hadde barnepass, med mindre jeg fant det innen to dager. Det gjorde jeg ikke men hørte ikke mer fra saksbehandleren. sendte meldekortet som vanlig siden jeg uansett skulel ha for en uke, men fikk det vanlige beløpet (for 2 uker) Uken etterpå snakket jeg med ei annen på nav og hun så da at dagpengene enda ikek var sakt opp. Jeg hadde funnet barnepass men fikk ikke tak i saksbehandleren min. For to dager siden var jeg hos lege og ble sykemeldt. Kun 40% siden legen tydeligvis har misforstått meg som jeg ser på sykemeldingen, men jeg leverte den til nav. Når jeg har levert sykemeldingen før de har sakt opp dagpengene har jeg da krav på sykepenger? For hvis jeg ikke har det så kan jeg jo ikek nå søke om å gjenoppta dagpengene når jeg er sykemeldt selvom jeg nå har barnepass.. Håper noen vet dette. Ser saksbehandler har prøvd å ringe meg, og det er sikkert pga sykemeldingen som det står feil på eller at jeg ikke har krav på penger, ikke vet jeg, men jeg har ringt opp igjen 5 ganger i løpet av to timer men får ikke tak i henne, så håper på noe svar her
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Dersom du ikke har rett på dagpenger så har du ikke rett på sykepenger. Hva skal du være sykemeldt fra når du ikke er i jobb og ikke er aktiv arbeidssøkende og mottar dagpenger? Hovedvilkåret for retten til sykepenger er at du taper pensjonsgivende inntekt, noe du ikke gjør når du ikke har rett på dagpenger og ikke taper arbeidsinntekt.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Du har rett på sykepenger selv om du ikke har abeid. Det er en utbredd misforståelse at man må ha jobb for å kunne være sykemeldt og motta sykepenger, men man kan være sykemeldt fra å være arbeidsledig. Jeg har selv vært sykemeldt som arbeidsledig og fikke sykepenger utbetalt av NAV.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Det der med "hva skal du være sykemeldt fra når du ikke har jobb" kan du spare meg for. Grunnen til at jeg er sykemeldt er fordi jeg har vonde kynnere som kommer og går, og at man er arb ledig og mottar dagpenger betyr at man skal kunne ta ethvert arbeid. Nav vil ha meg i full praksis, og nå når jeg har fått barnepass så oppfyller jeg jo krava til dagpengene! Det jeg lurer på er om de kan nekte meg sykepenger siden de har sakt til meg at jeg KOMMER til å miste dagpengene, men de har jo ikke avsluttet de, og jeg har jo fått barnepass før de har avsluttet de OG levert sykemelding. Det er jo ikke min feil at de ikke avsluttet de når de sa de skulle. Jeg visste ikke om de har avsluttet dem nå siden jeg ikke har fått gitt beskjed at jeg har barnepass, siden jeg ikke får tak i henne. Det jeg er redd for å lurer på om stemmer er jo om de kan nekte meg sykepenger siden de SKULLE ha avsluttet dagpengene for over en uke siden og at jeg dermed har levert sykemeldingen for seint, siden jeg i en uke ikke har hatt barnepass. For da kan jeg jo ikke søke om å gjenoppta de siden jeg er sykemeldt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå