Gå til innhold

Bah...graviditet og ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Startet opp i ny jobb i oktober. Kontaktlærer for en klasse. Er forespeilet at jeg skal følge denne klassen ut (to år til).

Vi har et barn på tre fra før. Nå er samboeren min veldig klar for å få nr.2. Jeg holder litt igjen, for jeg tenker på denne nye jobben min.

Hvis jeg blir gravid, må elevene (som tidligere har lidd under hyppige utskiftninger) bytte lærer igjen... På den annen side har jeg lyst på et barn til. Vi har god plass, stabil økonomi og samboeren min er veldig klar!

Syns dette er så vanskelig. Noen med liknende erfaringer?

Vet ikke helt hva jeg spør om. Noen som har noen gode ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vel gjøre deg ferdig med klassen først syntes jeg...

Skrevet

Jeg har hatt masse jobb/barn dilemmaer og kommet frem til at jeg må prioritere mitt eget privatliv først. Det vil "aldri" passe med en permisjon i jobben uansett, og jobben din vil uansett alltid bli ivaretatt på en eller annen måte.

Hvis største er 3 høres det fint ut å begynne å prøve på nr 2.

Skrevet

Jeg mistet jobben min når vi begynte å tenke på barn nr 2. Heldigvis fikk jeg et vikariat så jeg slapp å gå arbeidsledig. Vikariatet var for en som var ute i svangerskapspermisjon og hun fikk "firmaets" barn nr 6 i løpet av 3-4år, og de har kun 4ansatte av gangen... Jeg visste at jeg mest sannsynlig kom til å bli sykemeldt en del i et svangerskap, men likevel fant vi ut at vi skulle begynne prøvingen. Jeg ble gravid første mnd vi prøvde, ble sykemeldt et par mnd, både helt og delvis og jobbet etter det til jeg gikk ut i permisjon, ca når hun jeg vikarierte for var tilbake.

Man kan ikke sette hele sitt eget liv på vent pga jobb. Hvis dere skal vente til du har fulgt klassen ut, så er barnet dere har fra før 5år og så vet du ikke om dere kommer til å bli gravide på første forsøk eller om dere kommer til å bruke 1-2-3år. Bruker dere 2år, så er barnet dere har fra før plutselig 7år når du blir gravid og kanskje 8år når barnet kommer. Det er jo ikke noe problem hvis man ønsker det sånn, men hvis man egentlig ønsker 3-4år mellom, så er det mye.

Det er jo synd for klassen som da vil få enda en kontaktlærer å forholde seg til, men det er helt sikkert ikke noe som vil følge dem livet ut, noe ditt valg om å vente eller ikke vente med barn vil gjøre for deg. (Det trenger jo uansett ikke å være noe problem, men det vil jo avgjøre hvilket forhold barna dine får seg i mellom.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...