Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Dere som har 3 eller flere barn. Kan dere overtale,evt fraråde meg til å gå for nr 3? Våre er 1 og 3 år og jeg begynner å få liten tid til å formere meg flere ganger...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Fordeler: mer glede, mer liv i heimen (ikke alltid like positivt men), Vil si livet mitt føles rikere for hvert barn jeg får - men nå måler ikke jeg rikdom i penger heller da. Ulemper: dyrere bhg, Kanskje dere må flytte? Større bil. Ja egentlig mest på det økonomiske plan. Vil ikke anbefale hverken det ene eller det andre. Selv venter vi vårt fjerde barn til sommeren, og de er ganske tett i alder. Du som kjenner deg selv og som vet hva du vil makte med. Er jo mer å gjøre med tre barn, men du som det er verdt det er no min mening. Andre ville ikke hatt mer enn to for alt i verden. Så vi er nok forskjellige alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Jeg har fire barn og kan ikke se noen store ulemper. Det koste mer, både tid, penger og energi, men det er det verd synes jeg. Så har dere penger til det, og ikke minst energi og overskudd til det så er det ingenting å tenke på, da er det bare å kjøre på
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Jeg venter nr 3 nå og gleder meg til å få en stor familie. Er selv oppvokst med mange søsken og det blir mye til hva man gjør det til selv. Jeg har to av samme kjønn og de er ganske nære i alder. Dette byr jo selvfølgelig på mye glede, men også konflikter. Det kommer også til å bli lik aldersforskjell mellom minste og mellomste som det er med de to andre. Det å sette barn til verden er jo tidkrevende, men for meg er det det aller beste som er....
FerdigFødaForAlltid Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Jeg mener at det å ha tre barn først og fremst gir mer gleder enn sorger! ;-) Det er klart at hvis barna er relativt tette, så blir det jo "mye unger" i en periode, men allikevel så mener jeg at overgangen fra to til tre barn ikke var noe problem i det hele tatt. De leker med hverandre og har generelt stor glede av hverandre! Den eneste ulempen med tre barn som jeg kan tenke meg er når de er syke, for de leverer jo bare stafettpinnen til hverandre...! Den ene begynner, og når han begynner å bli frisk overtar den neste, og så tilslutt tredjemann, og når alle unga er friske, så begynner jeg sjøl! Så sykdomsforløpet kan være ganske langt jo flere unger man har!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå