Turtelduen Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Sliter så med min. Er min feil. For jeg som har kjøpt Nintendo DS og Wii til han. Men han har blitt mer og mer opphengt i å spille og nå som det er vinterferie og jeg er syk spiller han så og si, ja mye. Spiser innimellom og ser litt på tv. Men ingenting annet interesserer han. Han fikk en stor politilegostasjon til bursdagen, men den har han ikke rørt en gang... Han er skikkelig utegutt, men i denne kulda blir det veldig lite... (Sommer kom!!!) Men tips for hvordan jeg skal avvende spilleavhengigheten? Hane r null interessert i å spille stigespill ol spill, null interessert i å tegne, leke med annet. Og en annen ting, hvor mye spiser deres 7 åring? Min er 128 cm høy og veier 22.5 kg. Han er så tynn at jeg er redd for han...
Gjest Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Det er du selv som bestemmer spilletid, så hva med å gi ham kun èn time spilletid for dagen feks? Legg bort konsollen og si at nå får han finne på noe annet, eller hjelp ham i gang med andre aktiviteter. Om alternativet for å spille ikke finnes vil han nok fort finne på andre ting å gjøre. Vekt og høyde er på normalen i følge denne målingen; http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/gutterveksttabell.php Han er litt høyere enn middelmålingene, men det jevner seg ut etterhvert vil jeg tro. Syvåringen i hus spiser to brødskiver om morgenen, 2(3) skiver på skolen, middag og 2 skiver til kvelds. I tillegg er han glad i frukt, yoghurt og gulrøtter så det får han spise mellom måltidene.
Turtelduen Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2011 Ja, jeg var nøye. Men etter nye spill på jul og mye innetid har det sklidd ut. Men kjenner jeg må bli nøye. Når det er skole er det maks pr timer. Sprøtt at han er normal. Men godt å vite da, han spiser maks 1 brødskive til frokost, en til lunch og middag spørs mengden av hva vi har... Kveld er det 1 brødskive. Han liker ikke frukt (banan, eple, drue, pære) og ikke særlig grønnsaker. De andre barna liker det, han her er spesielt sær på matveien. Enda han er den eneste som fikk fast føde fra 4 mnd, er han dårligst på mat og frukt og grønt... (Helsestasjonen anbefalte å begynne tidlig nok med fastføde for å få dem til å like alsidig mat... Bullshit sa jeg da. ;-) Enda han fikk mye middagsglass og ikke mye godteri før 1 år...) Får ta han med på butikken så får han velge noe han liker.
*Minnie Mus* Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Har en sønn på 7, snart 8 som også har wii og ds... Det går i perioder her, hvor mye han spiller. Han synes det er vel så moro å spille stigespill, leke med lego etc da, så jeg kan ikke hjelpe deg med den.. Men jeg syntes han hørtes ganske tynn ut ja? Min sønn er nemlig også tynn (slank) og han veier 29 kg! Lillebroren på snart 5 veier 27 kg og er normal... Så synes din sønn hørtes veldig tynn ut... Han spiser veldig opp og ned, noen ganger 5-6 brødskiver til frokost, andre ganger max 1....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå