Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 har kjøpt en del på nøstebarn til nå, men tenkte jeg skulle kjøpe litt i butikk også... Hvor handler dere?
2 små og en undulat Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Rema (Pierre Robert). Supert ull:)
frk Nilsen Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Litt forskjellig Nøstebarn, Obs, polaren o pyret, Cubus, sportsbutikker....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Jeg foretrekker Joha. Selges stort sett i barneutstyrsbutikker eller frittstående barneklesbutikker, Barnas Hus og Reflex.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Kommer litt ann på, kjøpt en del på Spar Kjøp faktisk, de er varme og gode, eller går det mest i Janus ull og det får en jo kjøpt de flesteplasser! I hvertfall på Vestlandet. Har faktisk en del Devold ull også! De er de beste vi har, de får en som regel kjøpt på sportsbutikker!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Har noen plagg fra janus, men de blir bare reserve så lenge det fins nøstebarn-klær i skuffen ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Janus (Obs), Sparkjøp og Cubus. Har slutta med nøstebarn etter noen dumme vaskeuhell, noen bodyer ble med et vanlig 30 graders program og det tålte de ikke. Dyrt uhell. Ulla jeg bruker nå kan vaskes på 40 grader, og er veldig slitesterk. Har arvet noen strømpebukser fra Sparkjøp - de varer jo evig!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 Så dere kan anbefale nøstebarn altså? Barnet mitt er ikke født enda så jeg har ikke fått testet det ut;)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #9 Skrevet 24. februar 2011 Janus ull og Devold. Har handlet endel i Sparkjøp da dette er billig og hos Cubus. Må si jeg har vært veldig fornøyd og det er slitesterkt. Er greit med ull som tåler mye vask, da det ofte blir mye søl. Ihvertfall når man har en liten en som skal spise selv. Anbefaller deg også å sjekke ut Flust.no innimellom, da det hender seg de har bra tilbud på ull.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #10 Skrevet 24. februar 2011 Til 10:32: Jeg anbefaler nøstebarn på det varmeste, men vet jo at mange ikke har ork til å vaske for hånd og derfor sverger til behandlet ull. Nøstebarn er også forholdsvis kostbart - men man trenger færre plagg... Jeg er så heldig at min vaskemaskin har et veldig skånsomt ullprogram på 30 grader, så jeg kan ha ubehandlet tøy i ull OG slippe håndvask, noe kjekt! Ubehandlet ull blir ikke like fort skittent, merkelig nok. Plaggene holder formen, blir ikke slappe. Gulp lukter minimalt. Nå når jenta mi er over 2 år og har sluttet å søle når hun spiser, kan hun gå i samme bodyen minst 3 dager i strekk - unger svetter jo ikke. Lykke til med babyen :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 nøstebarn er bra - men ganske dyrt, så jeg ville kanskje kjøpt f.eks en body først hvis jeg var deg, og testet ut om du synes det er noe bra! Jeg synes ull og silke bodyene fra nøstebarn er veldig bra! Jeg slenger de i vaskemaskina på 30grader og det har gått helt fint (krympet bittelitt første gangen)! De andre bodyene jeg har fra nøstebarn (100% synes jeg nupper litt..) ellers anbefaler jeg Devold og cubus!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Cubus har rimelig og godt ull tøy, og det tåler å bli vasket på 40 grader hvertfall hunder ganger før det blir slitt. Og må le litt når jeg hører folk si at ubehandlet ull ikke blir like fort skittent som behandlet ull, Får du avføring på tøyet så får du det uansett hva slags ull du har på deg....... og med spebarn er det mye uhell på tøy.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Jeg sa det kanskje litt uklart, ettersom jeg ikke kaller flekker og skittent for det samme. Skittent er mer sånn at ermene blir grå og svarte uten at du kan se at ok, der er det tomatsuppe. Det er faktisk helt sant at ubehandlet ull ikke blir like fort preget av skitt - jeg syns det er lett å se forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå