Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Hei. Jeg skal ha noen venner over på mat og dessert. Vi er unge og tenkte å fgjøre det ganske enkelt å lage hjemmelaget pizza. Tenker at jeg lager to forskjellige, men er så uuuutrooolig lei av den vanlige vi pleier å lage som består av: Bunn meksikansk pizzafyll løk ost kjøttdeig tortillachips mais og ananas Har lyst å lage to ganske forskjellige, så hvis dere har noen tips til hva som passer veldig godt sammen og kanskje også gjør pizzaen litt annerledes så setter jeg pris på det:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Tynn bunn, tacosaus/salsa og kylling. litt løk og paprika.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Chorizo Serano-skinke Tomater Fetaost Ruccola (legges på etter at den er stekt så klart:)) eller Pesto (i stedet for tomatsaus) Skinke/chorizo/serano-skinke Tomater Champignon
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Denne MÅ du prøve - den er FANTASTISK god og superenkel! Fyll: Kok opp 2 pakker fløte med 1 boks skinke i terninger og 1 hakket purre til det tykner. (Om det ikke tykner så godt kan du ha i litt maizenna) Smak til med salt, pepper og oregano. Ha masse ost på toppen - mozerella er ekstra godt. Når pizzaen er ferdig er trikset å vente til den har avkjølt seg en smule før man spiser....da er den så sykt god at det ikke kommer til å være noe igjen
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Høres spennende ut:) Men kanskje ikke akkurat slankekost?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 skal pizzaen være slankekost no? Hot tips frå min mann (kokken i huset): bland inn oregano og kvitløkspulver inn i pizzabunnen bruk ein pizzafyll-pose som base i pizzaen krydra kyllingfile i bitar eller kanskje biffstrimlar (kiwi har jo god-helg-dingsar som er billege og der får du for eks den eine vetle biten som du trenge i stadenfor ein stor pakke) ha på ost chili, hakka kvitløk, løk, paprika og champignon oppå... serveres med tabascoen klar.. (kanskje denne fungere som fødepizza.. ?)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Over bunnen smører du et lag pizzasaus. Jeg pleier å lage selv ved å frese sjarlottløk og hvitløk, ha i to bokser tomat og litt tomatpure + salt, pepper og oregano. Småkokes uten lokk så lenge du har tid, helst over en time. Oppå pizzasausen strør du ut revet ost. Deretter dekkes pizzaen med spekeskinke, paprika og blåmuggost i tynne skiver. Stekes på 220 gr i ca 15 min. Blir helt fantastisk godt! Denne pizzaen er det første jeg skal lage når jeg ikke lenger er gravid ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 Hehe....nei definitivt ikke noe man spiser hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå