husmus &2 Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Finnes det et bilsete man kan sette i midten? Tips? For 2 åring.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Så lenge man har trepunktssele der, kan vel de fleste bilseter settes i midten? Trodde jeg da...?
NormaJean Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Tror Britax er bra for slikt? Two way elite eller multi tech? Er veldig opptatt av å finne det perfekte setet for midten selv som er bakovervendt.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Vi har brukt både Besafe Izi Kid og Britax Multitech bakovervendt i midten. Så lenge det er 3punkts belte der er det ikke noe problem. Er forøvrig flere bilseter som er godkjent for bakovervendt bruk med kun magebelte også Legger ved link til oversikt. http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/12/hvilke-bakovervendte-seter-kan-festes.html Tryggeste plassen i bilen er midten bak, så supert å feste bilsete der!
husmus &2 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2011 Vi har Britax multitech, men den har jo en sånn "stav" som skal stå nede på gulvet, det går jo ikke i midten, men er den allikevel trygg nok da? Det lurer jeg på. Alternativt kan jeg kanskje sette babysete i midten? Vi er på jakt etter et annet bilsete som nr 2 enn Multitech. Vi er superfornøyd med det, men synes den "staven" faller ut for mye og tenker at da må jo noe være galt. Godt å høre at midten er tryggest, det ante jeg ikke!
NormaJean Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Ja, det med staven til multitech lurer jeg også på,, hmm Vi har babysetet i midten nå, men etterhvert må vi få nytt sete til minstemann også. Blir sprø av bilsetejungelen.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Bruker støttebeinet selv om sete står i midten. Om du ser i bruksanvisningen på sete, står det hvilke posisjoner i akkurat din bil sete er godkjent for. Om det er godkjent for midtposisjon, så kan man bruke støttebenet på "humpen". Personlig velger vi å ha babysete i midten, babyen er den som er mist og har minst motstandskraft i seg selv. Og så lenge vi bare har 2 barn, velger vi å sette det andre barnet bak passasjersetet som er den nest tryggeste plassen.
husmus &2 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2011 Takk for gode tips som vanlig Hønseføtter (festlig navn!)! NormaJean, jeg synes du skal gå å veie inn på tropisk reise tråden min. Værsnåsnill. Marsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå