Gå til innhold

Kommer barnetrygden på fredag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mon tro?

Ja, jeg vet det står utbetalingsdatoer på nav.no, men det kommer jo alltid før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnetrygden kommer på mandag.

Hilsen NAV-ansatt.

Skrevet

Jeg tror den kommer på fredag jeg.

Skrevet

Mange ganger bt har kommet en eller to dager før den aktuelle dato - så jeg krysser fingrene på bt kommer fredag! :)

Skrevet

Jeg fikk kontantstøtten i dag og den skulle egentlig ikke ha kommet før på fredag..Så dermed regner jeg med at jeg får bt på fredag..

Ikke hi

Skrevet

Den kommer nok ikke før mandagen.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan du som er NAV ansatt kan påstå at den ikke kommer før på mandag. Jeg har alltid fått inn bt en dag FØR utbet. Dato på NAV sine sider. Men nå lønner det seg vel strengt tatt ikke å høre på de som jobber i NAV da de ofte ikke har peil på hva de snakker om! Synes denne tråden kan holdes oppe til fredag så får vi se om NAV ansattes uttalelse om at bt ikke kommer før på mandag stemmer!

Skrevet

Bare tull dette at barnetrygden ikke kommer før mandag, jobber på forvaltning og jeg tror nok de fleste har den inne på konto fredag, evnt lørdag da barnetrygden går til kjøring i morgen!

Skrevet

Jeg tipper fredag eller inne på konto lørdag ;) Ofte jeg får den både 2 og 3 dager før det som står på nav.no ;)

Skal bli spennende og se om vi dib damer har rett eller nav dama :P

Skrevet

Jeg har ALLTID fått den dagen før det står at den kommer.

Er den siste i mnd på mandag,har jeg alltid fått den på fredag.Så er rimelig sikker den er på min konto i morgen.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at dere må være så avhengig av den barnetrygden. Om den kommer fredag eller lørdag, hva har det å si? Har dere så dårlig råd at dere ikke kan vente de få dagene så burde dere ikke ha barn. Barn koster mye penger. Og slik bør dere ta med i planlegningen!

Skrevet

BOMBE at noen skrev det . . . .

Skrevet

08.35: Ja noen ganger er det så ille at det er igjen kanskje 10 kr på kontoen min når pengene kommer inn. Jeg er alenemor, og går på høyskole. Det er ikke fett faktisk. Med ei husleie på 8000 pluss strøm, internett, tv osv, så går faktisk pengene ut når dem kommer inn.

Og så var det den maten da. Vi er så storforlangende at vi må ha mat også vi da. Og det er ikke gratis. Vi klarer oss, men innimellom er det tøft, og da er det godt å få inn nesten 2000 kr på fredag, for da slipper vi å gå uten penger i helga, som man faktisk skal kunne kose seg litt når man har 2 dager fri sammen.

Ha en fin dag:)

Skrevet

Alenemødre som studerer har ikke så dårlig råd, det er dårlig planlegging. Kanskje man bør se seg etter en rimeligere leilighet? Broren min averterte forresten sin leilighet på Finn nå, skulle ha 9000, sentralt i Trondheim, og den var i borettslag med alle fasisliteter, to soverom osv så .... Ja du skjønner vel...

Dere får så mye støtte at dette er bare dårlig planlegging.

Skrevet

Ja, kjempe spennende å se hvem som har rett ;p

Og tenk om nav-dama tar feil....da finner man enda en grunn til å rakke ned på de som jobber i nav. For de har som vanlig ikke greie på noen ting. Tenk å svare det samme som står på nav sine informasjonssider??? Snakk om og ikke sette seg inn i jobben sin.

Det er stor sjans for at de kommer på fredag, men det kan variere. Det kan også ha litt å si hvilken bank man har.

Hva om nav-dama sa at de mest sannsynlig kommer på fredag, men så er det noen som ikke får de før på mandag. Da hadde nav-dama fått kjeft IGJEN.

Skrevet

Skjønner ikke problemet jeg. Må jo være lov å spørre:)

Skrevet

08:35: Nei, er det virkelig sant? Da skal jeg spole tilbake og droppe de fire barna mine da.

Skrevet

09.40:

Kall det gjerne dårlig planleging. Jeg kaller det livet, og investering.

Jeg har overgangsstønad på litt over 12000 (minus skatt) dobbel barnetrygd på 1940, og barnetilsyn på 1490 kr. Thats it!

Barnefar betaler barnehageregning i stedet for bidrag til meg, fordi bidraget er nøyaktig beløpet på barnehagen.

Fortell meg hvordan vi skal planlegge? I denne byen får man ikke en leilighet til under 8000 kr med to soverom. Og tro meg, jeg har sett og undersøkt OVERALT!

Selvfølgelig kan datteren min sove i min seng, i en leilighet med ett soverom, men jeg synes ikke det er riktig når hun er snart 5 år.

Dessuten er det snakk om 500-1000 kr mindre i husleie om vi skal bare ett soverom, og da betaler jeg heller litt ekstra for at hun skal ha eget soverom med leker og div på. Vi har en ålreit leilighet på ca 60 kvm nå, og trives her.

Strømmen sparer vi det vi kan på, og vi unner oss ingenting utenom det vi må ha for å overleve, unntatt på lørdager. Men som jeg skrev lenger opp, vi klarer oss.

Jeg investerer i fremtiden vår, og kommer til å ha en mndslønn på rundt 25 000-30 000 kr. Og tenk så deilig å slippe studielån etter endt utdannelse :) Så ikke dårlig planlegging her. Heller god planlegging av fremtiden som snart er i boks :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...