Gå til innhold

Noen andre som har kjøpt Simo Kombivogn ? :)


Lykkelig_frøken

Anbefalte innlegg

Hei allesammen :)

Er det noen andre her som har kjøpt Simo Kombivogn, og såfall va syntes du om den ?

En slik:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/simo-kombivogn-m-std-understell.html?manufacturer_id=10

 

Jobber i barnehage med 15 forskjellige vogner, er ei som har en slik en, og det er uten tvil den jeg liker best :) Er det noen som har erfaring ?

Såfall, syntes du det er nokk med lammeskinn i den som barnet skal ligge på, eller bruker du noe mer ? :)

Tenker og ikke kjøpe voksipose ennda, siden det blir varmere når april kommer, så blir det jo sommer =) Så tenker og bare bruke lammeskinn, og dyne å teppe over, og klær etter tempratur =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte simo kombivogn til førstemann som nå er 2,5 år, og har stort sett vært fornøyd hele veien. Vi bruker vogna hver dag, uansett vær.

 

Så lenge vi brukte bagen, så brukte vi lammeskinn + dyne/teppe + ulldress til langt utpå høsten/vinteren. Fikk faktisk plass til vognpose (ikke voksi) i bagen, men gikk over til sportsvogndelen når guttungen var 7 mnd. Brukte da vognpose. Skal nå bruke vognen til nr 2.

 

Litt vedlikehold har vi hatt på vogna, men jeg tror at det har man uansett vogn. Dette har vi vært nødt til å gjøre; Stagene under ruster hvis de får steinsprut og blir utsatt for vått vær. Pass på å tørke av/reparere skader. Vi har fått byttet dem en gang.

 

I tillegg har vi fått byttet ut samtlige av "hengslene" på understellet. Plasten er for dårlig, og med litt belastning så "siger" de nedover - vogna blir skeiv.

 

Det kan også være lurt å impregnere kalesjen med Fiber Protector før den tas i bruk. Det skal bevare fargen på vogna. Kalesjen på vår er blitt solbleket fordi den stort sett står i sola i bhg.

 

Så langt har vi ikke punktert et eneste dekk. Sørg bare for at det er godt med luft, så er vogna lett å trille uansett vær.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar :))

Høres jo ut som om at jeg ikke blir til og angre på dette kjøpet :)

Gleder meg veldig til og kunne trille med min egen lille baby i den <3

 

Takktakk, lykke til til deg også ! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har Simo kombi anno 2004. Vi har vært super fornøyd med vognen. Har aldri måttet byttet ut eller fikset på noe som helst. Vognen bærer faktisk lite preg av å være brukt av 2 barn. Det eneste som har blitt litt dårligere er stangen som får ryggen i sitteposisjon. MEN med litt justeringer har dette gått greit. Nå skal barn nr 3 få vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo ut som om jeg virkelig har gjort ett godt kjøp :D

Er jo ganske forståelig at den stangen som får ryggen i sitteposisjon, blir dårligere, det er vell det som blir justert mest på :) Er nokk slik på de fleste vognene vil jeg tro.

Nå gleder jeg meg bare ennda mer til og trille med den :)

 

Lykke till :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også kjøpt den til minstemann ;) vi hadde brio kombi til jenta på 2, men syns den har blitt litt lett slærkete etter et år som barnehagevogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...