Gå til innhold

Var på UL i uke 15 (14+3) - skal jeg stole på jordmors tipping av kjønn?


harefrøken83

Anbefalte innlegg

Først og fremst - alt sto bra til med babyen!!! :) Det var helt fantastisk å se den lille som sparket og rørte på seg inne i magen min ;-)

 

Jordmor spurte om vi ville vite kjønn, og det ville vi - men babyen ville ikke vise seg frem. Jordmor prøvde å få den til å røre på seg, men babyen var utroooolig sjenert :)

 

Først sa jordmor "jeg tipper at dere venter gutt.. for når jeg ser babyen i profil kan jeg se en liten tapp som kan være penis"... så gikk det noen minutter så sa hun "jeg er neimen ikke sikker, får når jeg ser mellom beina på babyen så er det ingenting der.." ... så drev hun å undersøkte i noen minutter til - og til slutt sa hun "Jeg vil helst ikke si noe fordi jeg er usikker, men jeg tror gutt. Men forsett å handle hvite klær.."

 

Jeg må jo si at jeg kikker litt ekstra på lyseblå babyklær, og tenker litt ekstra på guttenavn... Hva er oddsen for at jeg vil få opplyst at det er jente på den ordinære ultralyden? Jordmor har jo sett en "snabb" og tror det er gutt - da må det jo være det? :)

 

Noen synspunkter eller lignende erfaringer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg var på ultralyd når jeg var 13+6, og sjekket hvordan det sto til med den lille. Jeg fikk spørsmål om jeg ville vite hva det var, eller om det skulle være hemmelig. Selvfølgelig ville jeg vite det, men overraskelsen var stor da jeg trodde det var for tidlig til at de kunne se det. Han var helt sikker på at det var jente, men jeg har tenkt å dobbeltsjekke på ordinær ul. Har den følelsen selv også, fordi det er så mye annerledes nå, enn med mine tre gutter.

 

Ettersom hun var såpass usikker, er det vanskelig å si om du skal stole på det, men det er lett for at en gjør som du gjør nå. Ser ekstra på blått og tenker ekstra på guttenavn. De tar oftere feil når de mener det er jente, enn når de sier gutt.

 

Masse lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

flere jeg kjenner har fått vite at de venter jente, men når de har vært på ul flere uker senere har det vist seg å være gutt :)

vi skal ikke vite kjønnet, men hvis vi skulle det så ville jeg fortsatt ha handlet nøytralt for man vet aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...