Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 For et års tid siden målte legen stoffskiftet mitt, det var på den nedre grensen visstnok. Fikk medisiner da, men følte ikke at det var til noen hjelp. Men jeg gikk ikke medisinene mer enn ca. 4 uker, mulig det var litt kort tid? Men nå er jeg trøtt og slapp igjen. Men trenger et stoffskifte som ikke er for lavt medisinering egentlig?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 litt kort tid synes jeg du ga medisinene forrige gang. Jeg har selv lavt stoffskifte og har gått på med. siden 04. Det kan ta litt tid før kroppen justerer seg, det kan også ta tid før man finner korrekt dose. Så de første mnd man går på Levaxin skal man sjekke nivåene regelmessig. Høres ut som om du ikke har fått noe info om disse medisinene fra legen din. Det er diskusjon rundt det siste sp.målet ditt. Mitt tilfelle: jeg var 22 år, stoffskifte på grensen, la på meg 12 kg på 2 år uansett hvor sunt jeg spiste og trente gjorde jeg flere ganger i uken. Forstoppet og deprimert var jeg i tillegg til tykk. Legen min ville ikke gi meg medisiner siden blodprøvene var innenfor normalen (men lave). Kom meg til lege i Australia da jeg studerte der 6 mnd senere, hun ga meg pillene på flekken. Tok av meg alle kiloene og depresjonen forsvant
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Takk så mye for svaret ditt! Kanskje komme meg til legen igjen. Nei jeg fikk ikke mye info om dette. Jeg sliter også med vekt som ikke vil av, samma hva jeg gjør. Jeg trodde det var pga. p pillene så har nå sluttet på dem, men kanskje må jeg bruke medisiner for stoffskiftet ved siden av. Jeg er som sagt sliten og mye trøtt, orker egentlig ikke å gjøre noe. Jeg sliter også med magen. Henger det sammen med stoffskiftet også?!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Hei igjen De ekstra kiloene som hadde kommet pga stoffskiftet trente jeg bort etter et par mnd på pillene. Det var hard jobb hver dag i 3 uker, men fikk vekk 8 kg på den tiden faktisk. (jeg hadde fri og syklet 3 timer pr dag på ergo sykkel + spiste lite og sundt.) Man kan bli slapp og trøtt og få magetrøbbel pga feil i stoffskiftet ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå