Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Jeg jobber på en midlertidig kontrakt som går ut snart, stillingen blir fast men ser at de ikke vil gi meg den faste stillingen pga graviditeten selvsagt. Er sykemeldt 60% nå og skal sykemeldte meg 100% for å sikre meg sykepenger til jeg har termin. Jeg kommer til å dø hjemme men må nok gjøre det for å sikre meg inntekt i permisjonen. Håper at de kan være gode referanser for meg siden jeg har jobbet med en stor prosjekt og har levert gode resultater. Tror dere at de kommer til å gi meg dårlige referanser fordi jeg blir sykemedlt rett før min kontrakt går ut? De har jo sagt at jeg har gjort en kjempe bra jobb, men er likevel litt redd på at de kommer til å straffe meg for at jeg går i 100%sykem. før min kontrakt går ut...
Gjest ->>- Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Aner ikke, men muligheten er jo absolutt til stede. Om du er en arbeidstaker som anser det som OK å "sykemelde meg 100% for å sikre meg sykepenger til jeg har termin" så fortjener du vel strengt tatt ganske dårlige referanser.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 nei det tror jeg ikke! de kan jo ikke "vite" at du sykemeldes derfor. Men uansett- er det så lett å få sykemeld?? det er jo å et alternativ å jobbe til kontrakten går ut, og sykemelde seg etterpå. pengene blir jo det samme! Men samvittigheten renere?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Saken er at jeg har stått på som gal for å kunne få litt forlenget selv om jeg har slittet med insomnia i 5 6 mnd alleredere.. Legen min kjefter på meg hver gang jeg er på kontrol fordi hun ser at jeg er blitt en nevrevrak på grunn av det... Var ikke sykemeldt i begynnelse av svk fordi jeg kunne ikke si at jeg er gravid, hadde nemlig kun 2 mnd kontrakt da jeg ble gravid... Jeg har presset meg veldig myyye, har hatt masse vonde kynnere og legen har sagt at jeg risikere å føde lenge før termin... Nå vil jeg ikke tenke lenger på jobb videre, karierre selv om dette er veldig vanskelig for meg, vet ikk eom jeg klarer, men er egentlig "ferdig" fysisk og psykisk... Det er forferdelig å presse seg slik kun for å få rett på foreldrepenger... Hi
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Men du vil jo ha krav på arbeidsledighetstrygd? Og det teller jo som inntekt. Pengene skal regnes ut fra de seks best betalte mnd av de ti siste, tror jeg? Så sånn jeg har forstått det vil du sitte med samme foreldrepengegrunnlag uansett hva du gjør. Mulig jeg tar feil.. Er du for syk til å jobbe, skal du jo uansett sykmeldes fult.. Ser ikke helt problemet ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå