Ella_Bella_Snupperella Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Kjenner det var godt å komme igang! Har studert akupunktur og gått jevnlig til behandling i vel 4 år... Er stor tilhenger av det kan du trygt si! Ble likevel sist til at jeg ikke tok modningsakupunktur da jeg var så opptatt de siste ukene med å bygge ferdig huset vårt, flytte inn og gjøre alt klart til sønnen vår! Hadde maserier hver natt en uke før jeg gikk i fødsel og fikk ikke sove om dagen da det var håndverkere i huset hele tiden! Dagen jeg begynte med ordentlige rier var jeg på kontroll og fikk sjekket modningen - null niks og ingenting! Livmormunnen var så langt bak at hun ikke kunne kjenne det engang! Likevel ble det rier på meg og et laaaaaaaaangt fødsels forløp før sønnen min lå i armene mine! Med det i minnet bestemte jeg meg for å gjøre tiltak denne gang for å lette modningen og kanskje gjøre fødselsforløpet kortere! Alle sier jo at andre fødsel blir fortere uansett, men tar ingen sjanser jeg da! Derfor begynte jeg med bringebærblad te og kapsler i uke 32 og nå med modningsakupunktur idag når jeg kom over i uke 36! Føler meg god og døsig etter behandlingen (noe som er vanlig for meg) og har en deilig ro i kroppen! Skal bli godt å få ta den timen en gang i uken frem til fødsel og håper det og bringebærblad gjør susen ift fødselsforløpet! Kos dere allesammen idag! Og gled dere, dere som skal begynne med akupunktur snart!
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 23. februar 2011 Ville også nevne at de av dere som vurderer dette gjør godt i å finne en godkjent akupunktør på www.nafo.no Her er det listet opp de som driver i hvert fylket som er medlemmer i forbundet og har godkjent utdannelse (minimum 3 år ofte i tillegg til annen helsefaglig utdannelse). Vet at det er mange som får akupunktur av jordmødre og mange kan jo være riktig flinke - men de har kun hatt et lite kurs ift de som er utdannet akupunktør og noen ganger kan det gjøre stor forskjell i hvor effektiv behandlingen er! Velg det som økonomien tillater selvsagt, men vit at det finnes flere dyktige folk som driver med modningsakupunktur enn jordmødre! Men for all del - går du ikke til jordmor, velg helst en godkjent akupunktør fra NAFO sine sider! Det finnes mange useriøse aktører deg ute som sier de driver med akupunktur men som ikke er godkjent av forbundet! Akupunktør er dessverre ennå ikke en beskyttet tittel og alle, uansett bakgrunn, kan kalle seg det foreløpig! Men det forandrer seg til slutt! NAFO jobber hardt for å bli offentlig godkjent og det vil de klare til slutt!
sisten Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Hei,hei:-) akupentur er helt fantastisk :-) jeg skal ikke før om 4 uker men gleder meg veldig. Hadde modningsakupentur sist også, har veldig tro på dette. Lykke til, håpe det skjer noe snart:-)
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2011 Jordmor har sagt at hun gjerne sjekker modning ved neste kontroll (fullgått 38 uker) så får vel vite da om det har begynt å gi utslag! Kjenner ellers det begynner å nærmer seg: baby har lagt seg VELDIG godt ned i bekkenet og er nesten festet (kan ennå snu seg fra side til side, men jordmor sa at bekkenet mitt er så bredt at barnet kommer nok ikke lenger ned, men får likevel ikke feste seg helt når hodet er mindre enn plassen som er der!) Kjenner veldig nedpress og magen er avflatet på toppen i 2 uker nå. Og kynnerene begynner å bli vonde! Har en periode hver kveld på 2-3 timer da det kommer regelmessig hver 10 min og er sterke og ubehagelige. Men det går over heldigvis og blir ikke noe kortere intervall! Hun får holde seg der noen uker til hvertfall! Er ikke klar ennå!
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Hei... Må spørre om du fikk noen bivirkninger ? jeg hadde min første modningsakupunktur time for 2 dager siden og har hatt feber og diare siden... ( for 2 uker siden hadde jeg omgangsjuken, men det ble borte igjen ) Kan det komme av nålene i seg selv eller er det noe helt annet og bare tilfeldig (spørr siden du har studert akupunktur jeg) orker ikke mer.. 21 dager igjen til termin..
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2011 Det er nok ikke sannsynlig at det kommer fra akupunkturen... De fleets kjenner at de blir sliten eller gira, noen føler seg mere varm og atter andre kjenner ingenting annet enn at symptomene de tar behandling for blir borte. Nå vet ikke jeg hva slags nåler du fikk og om du gikk til godkjent akupunktør eller annen med akupunktur kurs... Sistnevnte kan sette feil nåler og evt forverre symptomene, men svært sjelden at man blir syk (les: feber og diaré) av selv feilsatte nåler. Gravide er i utgangspunktet ekstra mottakelig for akupunktur og får derfor ofte færre nåler og kortere liggetid enn ellers - jobben blir liksom gjort fortere! Får du derfor for mange nåler eller ligger med de for lenge kan du kanskje bli overstimulert og da kjenner forverring av symptomene - men ikke at du blir syk likevel! Tror ikke jeg tør gjette på hva som kan være årsaken til feberen og diaréen, men mener det ikke er sannsynlig at det skyldes modningsakupunkturen. Vil anbefale at du tar det med ro, passer på å få i deg rikelig med drikke og ta evt kontakt igjen med akupunktøren du gikk til... Kan hende han eller hun vil ha deg igjen for å sjekke litt og kanskje de kan hjelpe kroppen å komme seg raskere forbi det den sliter med så du får hvile og lade opp de siste dagene fremfor å bli tappet! Hadde jeg hvertfall gjort! Lykke til! Håper du føler deg bedre snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå