Gå til innhold

Sykehusbaggen, når pakket dere den klar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bære 5 uker til termin nå, å har begynt å tenke på å pakke litt i dn baggen nå... sånn i tilfelle d kommer brått på.

Hvor tili pakket dere baggen?? d er jo ikka alt man kan pakke ned uanz før man drar da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakket den i går jeg, er 38 + noen dager. Mangler selvsagt noen småting som jeg bruker daglig, men har f.eks. pakket ned flasker med shampoo og balsam og deodorant som er nesten tomme...sist gang glemte jeg fulle nye flasker med slikt i dusjen på barsel...så nå beholder jeg heller det nye utstyret hjemme;)

Skrevet

Hei. Hva pakker dere i sykehusbagen? Hører noen pakker alt mulig som feks såpe, dopapir, toalettsaker til seg selv, bind, klær til seg selv og babyen. Kan noen si meg hva som egentlig er nødvendig og ha med?

Skrevet

Har 14 dager til termin, min bag er ikke ferdig enda.

Skrevet

Har stort sett pakkket min bag nå, 18 dager til termin.

Har litt klær til meg selv - joggebukser, et par store t-shirt, innesko, ammeb-h, og sånt toalett mappe, noen bind til meg, litt klær til babyen og et lite pakke med bleie jeg fikk i libero-boxen, ekstra laderen til mobilen, og fotoapparatet.

Har hørt om de som tok med do-papir - men det var til gamle A-hus der det ryktes at do-papir var grusomt hardt!

Du treng vel egentlig ikke såå mye...gubben kan vel sendes ut/hjem for glemte saker du må bare ha når det er overstått og dere har roet ned litt :)

Skrevet

Har 5 uker igjen og jeg har pakket ned litt basis ting;)

Skrevet

er vel på tide å pakke den nå.. :) termin neste torsdag

Skrevet

Jeg hadde den klar i uke 35 tror jeg...:) Mine to første kom noen uker før termin ,så syns det er greit å ha den klar i tilfellle... :)

Er i uke 37 nå... :)

Har pakket toalettsaker, undertøy, 2 behagelige bukser ,2 tynne jakker, noen topper som er ok å bruke når man ammer,kamera+lader,mobil lader, helsekort og klær til å reise hjem i både til meg og babyen...:)

...Også må jeg prøve å huske å ta med mobilen og lommeboka...;)

Skrevet

Pakket den nesten ferdig i uke 38, ble endelig ferdig idag, har termin og våknet med veer :o) Som stoppet,grrrrr:-/

Skrevet

Tja...den blir vel aldri klar. Står forholdsvis tom på badet foreløpig, har pakket litt klær til meg selv. Regner med å hive oppi det nødvendige før vi drar. Jobber best under litt tidspress:)

1 dag igjen!

Skrevet

Pakket ikke noe særlig før uka før termin. Den er ganske ferdigpakket, jeg er seks dager over termin nå.

Toalettveska står klar på badet så den er bare å hive oppi bagen.

Har hovedsaklig klær til meg selv og babyen, og pappaen har visst lagt oppi litt småskift til seg.

Jeg skal til et stort sykehus hvor det er apotek og kiosk, så regner med å kunne kjøpe der hvis noe mangler. Har med ammeinnlegg og ammebh. Ellers har de det meste på sykehuset som jeg trenger, har født der en gang før.

Skrevet

Her har den vært ferdigpakket siden uke 34 tror jeg. Må bytte ut litt klær i den nå, pakke ned bukser som jeg nylig har vokst ut av. ;-)

Er straks 38 uker og vokser i rekordfart nå på slutten syns jeg, så tror ikke de buksene jeg har i bagen kommer til å passe etter fødsel.

Har alt unntaatt mobil, data og ladere i bagen. Har alt av toalettsaker nytt i toalettmappa. Det blir jo brukt etter sykehusoppholdet også.

Jeg har gjort det slik pga lang reisevei til sykehuset. Er ikke bare å få mannen til hente hjemme når det er 3 timers kjøring hver vei. Og når det starter har mannen nok med å få plassert unger hos barnevakt og følge etter ambulansen, ikke noe tid til pakking.

Skrevet

Hm... er vel litt individuelt, men jeg pakker den snart (er i uke 32) og setter den i bilen. Har født før termin begge gangene og er i høyrisk for at det skjer tidligere denne gangen også. Første gang hadde jeg ikke pakket den da vannet gikk, og det var ganske j.....

Har kjøpt inn ekstra toalettsaker av noe, og målt opp noen småflasker med shampo, balsam etc. så da gjør det ikke noe om den er ferdig i god tid. Alt sånn toalettutstyr bruker man jo bare opp igjen etterpå, så litt ekstra har ikke noe å si. Siden vi bor langt unna sykehuset og jeg er mye alene med de to vi allerede har, er jeg avhengig av å ha både barnas bag og min i bilen de siste ukene, slik at uansett hvor vi er når der bryter løs, så kan jeg levere ungene hos nærmeste beste-/oldeforeldre og komme meg avsted:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...