Gå til innhold

Noen her som ha to og prøver på nr 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som prøver på nr 3?

Hvor lenge har dere prøvd og hvor gamle er barna dere har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har to jenter, ei som er 5 år og ei som er 2,5 år. Vi har jo egentlig ikke begynt prøvingen ennå, men om to måneder "braker det løs"! Hehe... Håper det klaffer med en gang! ;) Har iaf klaffet superkjapt de to andre gangene, faktisk FØR vi skulle starte å prøve, så det er jo håp... :)

Nå som vi ENDELIG er enige om å få en baby til, så vil faktisk mannen min gjerne at vi skal bare begynne prøvingen med en gang, men jeg synes vi skal vente et par måneder til, slik at termin vil bli over nyttår.

Så nå må jeg bare få bestilt en legetime og ta ut hormonspiralen, så er vi straks klare! ;D

Og du da? Prøvd lenge? Og hvor gamle er barna dine?

Skrevet

Har en gutt på 5 og ei jente på snart 4 år. Mista like før jul, og nå er jeg litt usikker på om jeg vil prøve igjen. De to vi har har blitt så store at de greier det meste selv, så kanskje det beste hadde vært å si seg fornøyd? Begge to hadde alvorlig reflux da de var mindre og det var veldig slitsomt. Vi var mye inn og ut av sykehuset. Jeg er i grunnen ikke så redd for at en ev ny baby skal få det samme, men etter å ha opplevd det, som egentlig er en bagatell sammenlignet med mye annet, er jeg så redd for å få et barn som er alvorlig sykt. Jeg var langt nede og virkelig utslitt da de to første var små, og vet sannelig ikke om jeg takler et alvorlig sykt barn. Huff, det er så vanskelig. Hadde vært greit om noen kunne fortelle meg hva som er rett..

Skrevet

Vi skal prøve på nr 3 nå. Jeg har to gutter, en på 4 år og en på snart 13 mnd. Blir ganske tett mellom de minste hvos det klaffer nå.

Jeg syns ikke du skal la angsten for å få et sykt barn stoppe deg hvis du ønsker å få et barn til. Sannsynligvis går det veldig bra. Og skulle det ikke gå bra, fins det mange gode hjelpeordninger og avlastningsmuligheter.

Skrevet

Har to gutter på 3 og 5 år. Har prøvd på nummer 3 siden april.

Har en god følelse denne måneden:-)

Skrevet

Jeg prøver å få til nr 3, men viser seg til å være en utfordring. Har uregelmessig mens som igjen gjør det vanskelig å planlegge. Har vært gravid 2 ggr og mistet i oktober i fjor - 9 uker på vei - og nå i romjula - 13 uker på vei - : (

Vi har aldri brukt prevensjon men de siste 2 årene har vi prøvd med lite hell eller uheldig utfall. Håper virkelig vi blir heldige snart - veldig snart!!

Har en sønn på snart 14 år og ei datter som blir 12 i August. Selv om dattera mi er lettere psykisk utviklingshemmet og krever sitt, og guttungen ikker sosial av seg, som også byr på utfordringer, ønsker jeg nr 3.

De barna som jeg allerede har, harde en annen far enn det evnt nr 3 vil ha. Har nemlig funnet meg en ny mann for snart 4 år siden. Han har ingen barn så jeg var ganske heldig som fant en som ville ha. Nå er han 40 år og jeg 36 (snart) og vi sliter med å bli gravide. Kjenner jeg kanskje kan stresse litt da alderen tikker.....

Skrevet

Vi har 2 gutter på 3 og 6 og håper å kunne på nr 3 innen nov 2011 eller jan 2012... (styrer unna des 2011....) Blir litt større mellomrom fra nr 2 til nr 3, men det tror jeg ikke gjør noe =) Fordelen er jo at de to andre er veldig selvstendige når nr 3 evnt kommer =) =)

Skrevet

Har jo lyst på en tredje og tviler på at den lysten forsvinner.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom et svangerskap dersom jeg skal gå å bekymre meg for at noe skal være i veien med barnet :( Det krever jo sitt å ha to barn, så vet ikke hvor jeg skal finne krefter hvis jeg får et sykt barn. Tror kanskje jeg tenker litt ekstra på det i og med at vi har opplevd det vi har. I tillegg opplever jeg at folk rundt meg er skikkelig negative til det å få tre barn (veldig travelt å følge opp tre, dyrt, verre å dra på ferie...), så jeg blir litt skremt. Men likevel....jeg ønsker at de to jeg har skal få et søsken til. Da mista ble født var storebror så liten, at det ble nesten som to babyer, og han husker ingenting fra det. Det hadde vært morsomt å få en liten en når de jeg har har blitt såpass store og kan delta litt mer. What to do, what to do...

Skrevet

Vi prøver på nr.3 nå og har ikm neste uke, da får vi se.. Dette er første prøveperiode! Barna blir 6 og 3 år i år! Så blir noelunde samme aldersforskjell tripptrapptresko..hvis det klaffer nå da vel å merke ;)

Skrevet

Så synd at de rundt deg skal blande seg og være negative til det å ha tre barn! Ikke la det ødelegge dine planer og din lyst til å få flere.

Men jeg forstår hva du mener, både det at folk mener det er "mange" med tre, og det med redselen for at noe skal være galt. Jeg er og redd for å få et barn som ikke er funksjonsfrisk, og det før jeg er gravid engang.

Tenker som så at ;" nå har jeg to friske barn, noe galt må det vel bli med den eventuelt tredje, kan man virkelig være heldig tre ganger?"

Men, vi prøver nå engang på nr tre, noe som er lettere sagt enn gjort.. Er i 10 pp nå, og hopper vel over til 11 pp om litt under en uke...

Skrevet

Tenker akkurat som deg 17:25..."Vi har jo to friske barn, kan vi virkelig være så heldige å få tre.." Vi har ikke helt bestemt oss enda da, men har veldig lyst.. Huff, dette er vanskelig.

Skrevet

Skal, skal ikke, skal, skal ikke, skal, skal ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...