Gå til innhold

Mannen min sa opp jobben sin i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har lenge hatet jobben sin, er mye drit med manglende informasjon fra ledelse, inkompetente overordnede og repetative arbeidsoppgaver. Han kommer hjem fra jobb og er amper, sint og til tider lei seg. Jeg har sagt i nesten et år at han må si opp, fordi jeg ser at han blir spist opp innenifra. Og i dag var det nok, han skrev og leverte oppsigelsen sin.

Han har i lang tid lett etter en ny jobb, men pga lang oppsigelsestid der han jobber, har han fått avslag på alle. Har bedt ham henge på vikarbyråene og høre hva de har å tilby, de har nok i det minste en midlertidig stilling han kan steppe inn i etterhvert, men ikke noe napp. Mannen sitter på spesialkompetanse, men har ingen skole og lite arbeidserfaring utover den jobben han har utført der han nå har sagt opp.

Selv om jeg støtter ham fullt ut og vet hvor lettet og glad han er nå pga at han har tatt skrittet, kjenner jeg at jeg også er dypt redd.. Vi fikk vårt første barn for to måneder siden og jeg er hjemme i permisjon med ham nå, dvs at vi allerede har en trang økonomi. Vi eier en leilighet og mesteparten av lønna vår går til å dekke lånet, så vi har ikke råd til at han går noen måneder uten lønn.. Hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud da menneske, var virkelig ikke rette tidspunkt å si opp jobben da!

Hvorfor kunne han ikke vente til du f.eks. var ute i jobb igjen, og kunne hatt mulighet for å jobbe mer evnt.?

Greit at man ikke trives på jobb, men man må jo klare en periode. Er jo lys i tunnellen, når man vet man ikke skal være der for alltid.

Da må han vel bare sette alle kluter til for å få seg en jobb, om det så er på Shell eller 7Eleven......

Djises..

Skrevet

Hadde det ikke vært mye lurere om du jobbet og han tok ut barselpermisjon mens han lette etter ny jobb? Jaja, dere får krysse fingerene, man kan klare seg på ganske lite dersom man tenker smart. Legg av dere alle dyre vaner, babyen koster heldigvis ganske lite så lenge den er såpass liten. Det går bra. Husk å holde dere positive og støtt mannen din så han ikke går på en smell. Jeg er arbeidsledig selv om dagen og vet hvor lett det er å havne i depresjonsfella.

Skrevet

kan han jobbe som nattevakt på et sykehjem eller noe? der trengs det jo folk hele tiden, han kan jo gjøre det i en overgansgsperiode.

Skrevet

Han har jo nå oppsigelsestiden til å jobbe hardt for å skaffe seg noe nytt. Om det skulle skjære seg, så er det viktig at han melder seg arbeidsledig og sender dagpengesøknad første dag han er uten jobb. Han får 8 uker uten dagpenger, men de teller først fra den dagen han registrerer seg hos nav.

Dere må se på alle muligheter i løpet av den tiden dere har nå. Be han om å reise rundt til mulige, og umulige arbeidsplasser og presentere seg og legge igjen en cv. Ta ibruk nettverket deres, og hør om noen kjenner noen som kjenner noen osv. Det ordner seg nok!

Skrevet

Takk for svar!

Første anonym, jeg tror ikke han hadde holdt ut særlig lenge uansett, han har hatet denne jobben lenge, men tenkt at han skulle holde ut for meg og babyen (noe jeg har syns var teit, fordi dette går sykt inn på ham). Det at han har sagt opp er noe som også gjør meg glad, selv om det setter oss i en litt kinkig situasjon. Med den spesialkompetansen han sitter på, gjør dette ham nok veldig ettertraktet hos noen få arbeidsgivere, så er det bare å krysse fingrene og håpe at de leter etter noen akkurat nå :) Ellers er han ikke redd for å søke jobb overalt, men selvfølgelig hadde det vært best om han fikk en han brenner for og det er fremtidsutsikter i.

Ja, han har en fulltidsjobb å gjøre når oppsigelsesperioden er over, nemlig å skaffe seg en ny jobb. Han har iallefall følerene ute, så håper vi at han får ny jobb før perioden er omme, slik at det ikke blir noe gap uten penger.

Men worst case scenario, har jeg tenkt følgende for å holde oss gående:

* Be banken om noen måneder hvor de fryser lånet, slik at vi evt. kun betaler renter

* Bruke feriepengene :(

* Stramme inn ytterligere i et allerede trangt budsjett

Noen som har noen innspill på andre ting vi kan gjøre?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...