Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Har en sønn som har nådd pubertetsalderen. Dermed ikke noe overraskende at han også onanerer. Problemet er bare måten han gjør det på. Han legger seg åpenbart oppå dyna og får utløsning der, og uten å tørke noe særlig opp etter seg etterpå. Men da blir det straks et hygieneproblem for meg, som ikke ønsker å skifte dynetrekk annenhver dag akkurat. Men jeg kan ikke akkurat si fra til ham heller, uten at det ville bli altfor pinlig for oss begge. Får kanskje bare håpe han finner en annen metode snart...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Jeg hadde gitt beskjed! Har en sønn i denne alderen jeg også, men har ikke oppdaget noe sædrester ...enda... Det er veldig greit at han onanerer, men å grise til hele senga er ekkelt! Da får han heller få i oppgave å skifte sengtøyet selv hver dag...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 Kan tenke meg at det problemet er ganske utbredt. Leste på nettet en gang om at noen gutter foretrekker å onanere på den måten, ved å legge sammen dyna og bruke den som grunnlag for onanien. Men jeg ville jo tro at de fleste brukte tørkepapir etterpå. Noe blir uansett værende igjen. Men er det så farlig da? Er jo bare gutten selv som ligger der. Ved god utlufting hver dag tørker det jo ut ganske raskt.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Nei vet du hva, det der var ekkelt. Gi beskjed! han kan jo gjøre det i dysjen Ingen grising, eller noe. Han får ha et håndkle/klut på rommet til slik søl.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 Om det er en tilstedeværende pappa, så er det kanskje mulig at han kan ta den praten. Kanskje ikke like flaut for guttungen da?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #7 Skrevet 22. februar 2011 Har du ingen mann i huset som kan ta akkurat den praten? Hvis ikke, må du nesten gi beskjed selv. Gammel sæd stinker jo, de er veldig urenslig! Vet faktisk ikke hvordan du skla gi beskjed, min sønn er enda liten. Men jeg ville ha sagt at det er fri tilgang på tørkpapir (og at dette skal i søpla/ovnen!).
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #8 Skrevet 22. februar 2011 uff. heldigvis lenge til min sønn er i den alderen.. men jeg vet at du burde ikke ga for hardt på han med renslighet. har han ikke en far som kan prate emd han.? en onkel? min far kjeftet på min bror for nettopp det samme. min bror begynte å gjøre det i brukte sokker. jeg og min mor fikk helt hetta når vi oppdaget dette. utrolig ekkelt. og han fikk pent vaske sengetøyet og sokkene sine selv.. beste er nok om han finner ut av dette selv men hvor. så du ikke får deg noen overraskelser i kles vasken.. få han til å bytte på senga si ofte.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #9 Skrevet 22. februar 2011 Jeg hadde satt en toalettrull på nattbordet eller noe? Kanskje han hadde tatt hintet? Eller be han komme inn p rommet når du skifter sengetøy og spørr om han spiser i senga eller noe og si at det ikke er noe særlig å måtte skifte på senga så ofte om han gjør det (kanskje han skjønner det da;))
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #10 Skrevet 22. februar 2011 Spørs om likevel bør ta det opp med ham. Han må jo lære seg renslighet før han når voksenalderen og flytter for seg selv. Bedre å ta det opp nå mens du enda har innvirkning på livet hans, enn når han er 16 og veggen bak senga er fylt med gørr. Ellers som en kjenning gjorde... fylte en utløsning sæd i en bruskork og hadde et lager under senga. Hvordan tok moren det når hun vasket under senga tro? Yuk!! De må veiledes!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #11 Skrevet 22. februar 2011 Begynn samtalen rett på; -Det er helt greit at du ronker, men du må tørke opp etter deg, og ikke ronke over hele dyna. Det er mye jobb å skifte sengetøy hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #12 Skrevet 22. februar 2011 Dette var lurt. Si at du har registrert at det er masse søl i senga hans, men lat som om du ikke skjønner hva det er. Be ham om å ikke spise der.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #13 Skrevet 22. februar 2011 Uff piiiiiinlig er rette ordet her ja Jeg hadde lagt frem rene sengeklær og bedt han skifte på og vaske selv heretter - kanskje han tar hintet.....?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #14 Skrevet 22. februar 2011 Når ungene når puberteten bør de klare å skifte sengetøy selv. Uansett kan det være greit med litt veiledning både om endringene i kroppen, prevansjon, renslighet og teknikker. Om det ikke er en far/onkel eller annen som kan ta den praten med gutten og du ikke føler deg konfortabel med å gjøre det selv kan du i det minste gi ham en bok og henvise ham til informative sider på nettet.
Gjest Skrevet 22. februar 2011 #15 Skrevet 22. februar 2011 Du kan jo si at han heretter må sørge for rent sengetøy selv og at du forventer at han vasker sengetøy minst per x antall dager.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #16 Skrevet 22. februar 2011 Si at han ikke må spise skoleboller i senga mer, for du har funnet masse melisglasur med kokos i! Og dermed løper han til legen siden det ikke skulle være kokos i ;-D
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #17 Skrevet 22. februar 2011 Herre vennen, snakk med han. Få faren til å snakke med han. Dette er ikke noe man skal skjemmes over er helt sunnt og hvis han hvordan han vasker tøyet selv. Han er stor nok til å både skifte på senga og vaske opp etter seg. Og på tide å snakke med han om sex og sykdommer også vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #18 Skrevet 22. februar 2011 Skjønner ikke hvordan du ser dette engang jeg da. Her i huset ordner ungen skift på sengene sine selv lenge før de er kommet i puberteten.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #19 Skrevet 22. februar 2011 Må bare le! Håper jeg slipper å ta opp det temaet, dersom jeg får en sønn...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #20 Skrevet 22. februar 2011 Ta det enkelt og greit: Nå må du slutte å ronke utover dynetrekket! Med den setningen tenker jeg at du har fått frem budskapet, og gutten finner en annen løsning på problemet:-) Nå er jeg på fjerde ungdommen, så jeg er godt herdet, men har erfart at det enkle ofte er det beste.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #21 Skrevet 22. februar 2011 Ta det enkelt og greit: Nå må du slutte å ronke utover dynetrekket! Med den setningen tenker jeg at du har fått frem budskapet, og gutten finner en annen løsning på problemet:-) Nå er jeg på fjerde ungdommen, så jeg er godt herdet, men har erfart at det enkle ofte er det beste.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #22 Skrevet 22. februar 2011 Eller bare legge inn rent sengetøy, håndklær og skittentøykorg, bosskorg og tørkepapir til han. Han skjønner nok tegningen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå