Gå til innhold

Plass til tre barneseter i en Toyota Avensis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi _håper_ at vi en dag er så heldige å få en familieforøkelse og dermed bli tre barn i familien. I så tilfelle må vi nok bytte ut Corollaen med en større bil.. Noen som har erfaring med Avensis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett tester på at de skal gå(akkurat) med tre seter i Avensis. Men det kommer jo selvsagt an på hvilke seter, de varierer jo i str.

Vi skal snart ha 2 seter i vår, og det går selvsagt bra. Men utfordringer blir når pappaen skal kjøre, for han får kanskje ikke setet så langt bak som han må. For bilstolen bak tar for mye plass.

Men om det blir krise får eldstemann da sitte framme, og jeg bak. Vi har montert bryter for å koble ut airbagen slik at vi kan ha barnesete framme også.

Ellers er vi ganske fornøyd med avensisen. Får kanskje en liten utfordring ang bagasjeromsplass hvis vi skal på langtur, og må ha med hvertfall 1, kanskje 2 vogner og bagasje til 4 stk. Men det får vi evt ta når det blir :-)

Om dere har mulighet(økonomi) kan dere evt vurdere Mondeo. Der skal det være bedre plass til 3 seter, og den har litt større bagasjerom. Vi bytter mest trolig til den etterhvert.

Skrevet

Hei. Vi skal ha 2 tette og har idag byttet ut våres 1.5 år gml avensis st.vogn med verso. Grunnen er at det er veldig trang foran med bakovervendte seter (og jeg er kort i beina) I tillegg er jeg skuffet over hvor lite plass det er i bagasjerommet. Vi fikk et godt innbytte på en ny verso og der kan man stille setene som man vil. (er 7 seter, men 2 av dem kan ligge nede og vi får stort bagasjerom istedet) Når vi skal hele familien med alle tenåringsbarna våres en sjelden gang slår vi bare opp setene så er det plass til alle sammen. Venter spent på at mannen skal komme hjem med bilen ikveld hehe. Lykke til med valget.

Skrevet

Ps har maxi cosi cabriofix med base og izi combi.3 med isofix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...