Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Datteren vår har mistet 4 tenner og har 3 løse, alle forran i munnen. Det gjør at hun selvfølgelig sliter med å spise harde ting. Hun er egentlig glad i mat men nå begynner hun å vegre seg mot det meste av frukt og grønt, brød må være uten skorper osv. Hvordan gi henne et skikkelig kosthold frem til hun kan bite igjen. Hun begynner å bli TYNN og er skrekkelig lei av grøt, suppe ol. Ikke en gang bannaner kan hun spise uten å dele dem i småbiter først. Nå er det snart bare oliven igjen av ting hun virkelig liker å kose seg med.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 hehe kjipt. mos maten i mixer da. det serverer vi de på eldrehjemmet som har tyggeproblemer ser kanskje ikke så godt ut men da får hun jo i seg vanlig mat og ikke bare suppe, grøt og bananer
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Sønnen min har begynt å miste tenner han også, så trenger tips jeg også i tilfelle vi havner i samme situasjon, hehe.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Problemet er at hun ikke har så lyst på sån moset mat, hun savner å kunne tyggeog kjenne ulike smaker. Hun spiser moste ting, men bare litt. Det største problemet er barnehagen. Hva i all verden kan jeg putte i matboksen. Hun kan jo ikke fortsette å spise et halvt glass oliven om dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 man kanke få alt man vil. hun vil tygge uten tenner? lykke til. da får hun smøre seg med tålmodigheten til tennene kommer ut igjen. og smaken går ikke bort i moset mat. ja, det er anderledes fordi det ikke kan tygges men sier seg selv at hun ikke kan få oppfylt ønsket av å få tygget mat uten tenner...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Hun har jeksler da, så en del ting kan hun tygge om de bare er delt i små biter først. Erter og bønner går for eksempel fint, men hva lager man med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå