Gå til innhold

Noen som jober med foreldrepenger ved NAV forvaltning? Litt komplisert spm :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

MAnnen min skal snart ha pappaperm. Har tidligere søkt om utsettelse og alt er greit, fått vedtak og alt.

Men nå har det seg slik at han kanskje skal begynne i ny jobb etter permen, og i forkant av dette må han på noen kurs etc. I den nye jobber jobber han en uke på og en uke fri.

Vi får bestemor til å passe når han skal på kurs.

Hvordan blir det da vedr. perm, lønn og foreldrepenger? Han kan vel ikke motta lønn uka han er på kurs? Kan han evt søke om å utsette ei uke av permen til senere? Søknadsfristen på utsettelse var vel en mnd før jeg var ferdig med permen?

Hva er vanlig? Hadde vi visst det ble slik tidligere hadde vi selvsagt lagt opp permen etter dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Hvorfor er jeg ikke overrasket...?

Hi

Skrevet

Skulle til å svare deg, men siden du er så spydig tro jeg bare jeg lar være....

Nav-dama

Skrevet

Du har ikke noe A4 sak akkurat, og det krever litt mer enn bare og ha lest nav sine sider for å svare.

Ofte må jeg sjekke loven og rundskriv og tenke litt før jeg svarer på spørsmål. Så signerer hun andre her, gidder ikke å bruke tid på å hjelpe deg når du er så frekk.

En annen nav-dame

Skrevet

Hahaha!! Dette var bare dårlige unnskyldninger for at dere ikke vet! Dere er kostelige!

Skrevet

Omg for noen svar!!!!

Ikke rart Hi ikke er overrasket!! Blir jo litt som når man ringer til Nav og lurer på noe og blir satt over til flere som ikke kan svare! Ikke akkurat noen bombe det...

Men det er ikke noe problem å søke om utsettelse av permisjon, du må ta den ut før barnet er 3år eller før en evt ny permisjon.

Skrevet

Ikke noe problem, de er vel bare like serviceinnstillte som de bruker. Greier og finne ut av det gjennom andre kanaler.

Hi

Skrevet

Ja, det er akkurat som ellers. Vi som jobber i nav skal bare sitte som skyteskiver og ta imot all dritt fra folk. Mange som kommer inn på nav eller ringer tar kontakt med en holdning som er til å bli kvalm av. HI her spør etter noen som jobber i nav og etterpå skriver at hun ikke er overrasket fordi hun ikke får svar med en gang. Det anser jeg som temmelig frekt og lite hyggelig mot oss som jobber i nav.

Hadde jeg vært på jobb hadde jeg bitt tennen sammen og svart så godt jeg kunne, men her kan jeg faktisk velge å la være å bruke tid på det. Og anonym over her har helt rett, jeg vet ikke svaret. Men jeg kunne brukt litt tid på å finne det ut. Men hvorfor skal jeg bruke med fritid på å hjelpe en som alt har sagt at hun ikke er overrasket over vi ikke kan svare henne.

Skrevet

Og brukerne og dere her inne er like motbydelige som dere bruker.

Tror dere noen virkelig vil hjelper dere når dere er slik?

Hilsen en som ikke jobber i NAV.

Skrevet

Jeg vet svaret siden jeg jobber med foreldrepenger, men signerer 21.22- hadde jeg vært på jobb hadde jeg selvsagt svart og vært hyggelig, men her trenger jeg faktisk ikke svare frekke brukere.

Hilsen den første Nav-dama som svarte.

Skrevet

Har ikke noe å si. Gadd å lete det opp selv.

http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147847.cms

Hårsåre sure kjerringer. Dessuten så tar ikke dere som sitter på Forvaltning og fiser imot telefoner fra brukere. Det er det svaret jeg har fått tidligere, og dere er jo aldri tilgjengelige... Det er de som jobber på lokalkontoret som tar imot all dritten FOR dere!

Hi

Skrevet

Synes du bør søke deg jobb i NAV jeg, Hi! Det er jo åpenbart at du finner ut av mer enn de som påstår å jobbe der.

Skrevet

Det vet du da ingenting om HI.

Jeg jobber i forvaltning, og vi har telefontid og skal være tilgjengelige til enhver tid. Vi har telefoner både fra brukere, lokalkontorer, samarbeidspartnere og kontaktsentere for å nevne noen.

Skrevet

Har jeg sagt noe om at jeg selv ikke jobber i nav?? Neehhh... ;)

Hi

Skrevet

Om du gjør så må jeg si at du virkelig er en god "kollega",

Heldige er de som får jobbe sammen med deg ;)

Skrevet

Er det mulig, HI? Først oppfører du deg som om dette er en side der nav-ansatte er pliktige til å svare deg, og når de ikke gjør det innen det du synes er rimelig tid, så blir du frekk i kjeften. SÅ finner du ut av ting på egenhånd mens du fortsetter å rakke ned på folk som ikke løper til tastaturet for å hjelpe deg med ting du:

A. kan finne ut av selv

B. kunne ringt nav for å få svar på

C. kunne dratt til nav for å få svar på

D. kunne ha spurt pent og hyggelig her inne om, og ville ha fått svar.

Foreldrene dine må være mektig stolte over sluttproduktet av oppdragelsen...

Skrevet

23:36 LIKER!

Makan til frekk dame!

Nav-ansatte er da vel ikke pliktige til å svare deg på dinbaby.com!

Nå får du gi deg. At du ikke skammer deg!

Skrevet

Hi har vel ikke sagt noe om at de var pliktige til å svar på noe som helst. Ikke det at de greier det....

Gjest Balle Klorin
Skrevet

Nå er det ikke slik at regelverket til NAV er en hemmelighet som bare de ansatte der har mulighet til å skaffe seg kunnskap om. Både lovverk, rundskriv og rettskilder ligger åpent tilgjengelig på nett.

Konklusjon: de som er noenlunde oppegående klarer selv å orientere seg om rettigheter og plikter.

Skrevet

HI må bare lære seg å bruke huet i stedet for å slenge med leppa, rett og slett. :D

Skrevet

Herlighet, dere hårsåre NAV-damer som har svart her. HI skrev vel "hvorfor er jeg ikke overrasket" fordi hun egentlig trodde at hun ikke ville få et konkret svar her inne på et så komplisert spørsmål. Og det tok dere opp i aller verste mening og bekrefter det man allerede vet, NAV er styrt av sure og nedlatende, hårsåre kjerringer.

Skrevet

Gikk uttrykket "...SOM OM DE var pliktige..." deg hus forbi?

Skrevet

Noe av det dummeste jeg ser her på DiB er når HI svarer på sitt eget innlegg for å "støtte" seg selv.

Anonym 18:49 er et godt eksempel.

Skrevet

Hahaha, det var IKKE jeg som skrev det innlegget.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...