Gå til innhold

Et spørsmål til dere som har kjøpt vogn


Guttaboys 06/09 + junimor

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt Quinny trehuling, og har vært veldig fornøyd med hvor lett den er å manøvrere. Jeg har imidlertid vært misfornøyd med at det er så lite plass under vognen, og at taket har blitt så fort slarkete.

 

Hvilke av de fjonge vognene dere har snakket om har Quinnys fordeler, men ikke dens ulemper, montro...?

 

Tar gjerne imot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt Quinny (freestyle) og i tillegg til plassen under syntes jeg den var for bred. Hendte stadig at jeg ikke kom meg igjennom vanlige kasser i butikken!

Var også irriterende at eikene løsnet stadig vekk, så det kom en ekkel lyd når jeg trillet.

 

Nå vurderer jeg veeeldig en Bugaboo Cameleon... Den er litt dyrere, men virker veldig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kanskje ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg har endt med en firhjuling denne gangen. Har tidligere hatt Easywalker Sky som også er en kjempeflott og lett manøvrerbar trehjuling, men samme problemet med liten plass under vogna. I tillegg nesten umulig å komme til når barnet ligger i vogna (når ikke lenger bagen er i bruk).

 

I tillegg har jeg etterhvert som datteren min ble eldre og tyngre blitt overrasket over at vogna tidvis er ustabil og nesten velter av lite.

 

Så jeg personlig er spent på hvordan det blir med en firhjuling =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at den også er for bred, og ustabil også ja.

Hvilken firehjuling har du prøvd deg på Forandring Fryder?

Takk for Bugaboo-tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Simo, Brio og Emmaljunga (bare prøvd, ikke eid) disse er altfor store og tunge for meg. Vanskelige å manøvrere synes jeg.

Min første vogn var en Teutonia Mistral 4 hjul, den var helt grei, men også litt slarkete.

Har også hatt Easywalker sky og Phil & Teds, gode vogner, men jeg foretrekker å kunne ha barnet vendt MOT meg mens han enda er liten. Derfor er vendbar sittedel et must...

Er også et stort pluss for meg at man kan bruke bilstolen på vognunderstellet.

 

Mange av disse plussene har også Quinny, bare synd det er så mange minuser også!

 

Nå sitter jeg og psyker meg opp til å bestille Buggisen på nett fra Nederland. Da er det ganske så mange penger å spare! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at det er noen som trakker opp veien for andre, som er litt latere mht testing.

Tror jeg må sjekke ut denne Bugabooen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...

Litt vogndilla jeg da... :o) Dyr hobby!

Nå har jeg bestilt vogna fra Nederland, sparte et par tusen på det. Betalte ca 5900 for vogna (inkl frakt), også kommer moms i tillegg på ca 1500. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg får den! :o) Kan si ifra hvis du er interessert.

Ellers ligger de til rundt 5000 brukt på nettet.

 

Lykke til i vognjungelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk altså:-)

Ja, oppdtaer meg gjerne!

Har du forresten prøvd Brio City? Skal være lettere å manøvrere enn de andre Brio-modellene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bugaboo Cameleon og er kjempefornøyd med den. Kjøpte den brukt til forrigemann fordi jeg syns Emmaljunga City Cross var alt for stor. Jeg har ikke brukt annet enn sportsdelen, så er spent på å ta i bruk bagen til nestemann.

 

Det er en dyr vogn, men forholdsvis lett å få solgt igjen tror jeg. Jeg sleit hverfall med å få kjøpt brukt.

 

Ulempene med den er at den kan virke litt skranglete i forhold til litt tyngre vogner, og at uten vinterhjul er den rimelig kjip på vinterføre type slaps og sørpe eller umåkte veier.

 

Men fordelene er mange, den har stor bag, god fremkommelighet på butikker, lett og grei i byen, den tar liten plass i bilen og når man er over i sportsdelen sitter barnet mye bedre enn i de fleste andre vogner. Og selv om det ser ut som de ligger med beina høyt når man legger den i full liggestilling er det en fin vogn å sove i også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått vogna mi!

Bestilte fra Nederland litt utpå dagen sist onsdag, og nå på onsdag dumpet hentelappen ned i postkassen min! Jeg ble mildt sagt overrasket, siden jeg hadde ventet at leveringstiden ville bli på en mnd! Nå er iallefall vognen på plass! :o)

Kan absolutt anbefale babytrader.eu, de er raske og pålitelige!

Bruksanvisningene kom på norsk, og Bugaboo har internasjonal 2 års garanti så jeg er ikke så bekymret for det!

 

Komplett vogn, med regntrekk, myggnett, adapter til bilstol og drikkeflaske kom på totalt 7300 ink frakt, tollgebyr og moms.

 

Samme vogn koster 9500 på Barnas Hus, så da har jeg jammen spart litt penger også! :o)

 

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/bugaboo-cameleon-all-black.html?manufacturer_id=3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om Quinny, men har ihvertfall funnet en vogn som jeg syns har mange fordeler: Troll duovogn

http://www.trollvogner.no/

 

Den har 4 store hjul, men de to hjulene foran er dreibare, slik at den blir like lett å manøvrere som en trehjuling. Det syns jeg er veldig greit m tanke på velting. I tillegg har den ok plass under, er lett å legge sammen og tar liten plass når den er sammenlagt.

Her i Bergen er det en butikk som selger den rett fra produsent, og de selger en pakkeløsning for kr 6990/7990 (div modeller). Man får da en duovogn med både hardbag og sportsvogndel, regntrekk, myggnetting, stelleveske, adapter for bilsete samt selve bilsetet. Modellene på nettsiden er "nye" og kommer i de fargene som er avbildet, men den regulære typen kommer i et uttall farger - her velger man fritt og bestiller det man vil ha. Det er to måneders bestillingstid.

Jeg syns dette virker kjempebra, og tror nok jeg har funnet vognen jeg vil gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempefine innspill!

Nå er det flere alternativer som virker veldig bra her!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...