Gå til innhold

Hvor mange år mellom barna er perfekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å begynne å planlegge prøving om ikke så aaaaaltfor lenge :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4 barn. De 2 eldste er 14 og 11 år, altså 3 år mellom. Dette er en finaldersforskjell fordi de er såpass tette at de har veldig mye glede av hverandre samtidig såpass mellom at jeg hadde mulighet til å nyte baby tiden til nr 2. Jeg kunne trille vogn og ha en gutt på 3-4 ved siden av som var litt selvstendig. nr 1 fikk masse oppmerksomhet og fikk være alenebarn før han fikk en bror. Begge er gutter. Nr 3 kom 7 år etter nr 2. Fint med atpåklatt. De eldste koser masse med han og elsker å være sammen med han og han får være en stjerne og føler seg som verdens midpunkt. Det er 18 mnd mellom nr 3 og nr4. Det er hardt arbeid for meg. Mye mer jobb med 18 mnd mellom en 3 år mellom. Men de 2 minste gutta er såpass like i alder at de er helt på likefot, dvs de har alltid en lekekamerat på samme alder. Men de krangler også mer fordi en ikke er tydelig eldere en den andre. Jeg føler ikke at det er antallet barn jeg har som er mest jobb men aldersforskjellen. De minste er mer jobb en om jeg hadde hatt de 3 første bare. Men det er herlig å se de små sammen. De er 3 og 4 nå. Når min eldste var 4 hadde han en bror på 1 år, det er ikke så mye de kunne leke, det tok lengere tid. Men nå sitter de å spiller sammen og er veldig mye sammen, det tok bare litt lengere tid før de var mer lik alder.

Skrevet

Vi har tre år mellom, og det var passe for oss. Eldste klarte mye selv, snakket bra, sluttet med bleier, kunne bruke ståbrett istedenfor å skaffe tvillingvogn. De har likevel mye glede av hverandre, og siden de er samme kjønn har de veldig like interesser.

Skrevet

Vi har to jenter med 2.8 år i mellom. For oss fungerer det perfekt.

De er 5 og snart 8 år.

Jeg ville valgt mellom 2.5 og 3 år, om jeg kunne valgt omigjen

Skrevet

Det er opp til hver enkelt.. Det som er perfekt for noen, er ikke perfekt for andre :)

Dere må føle på det selv!

Her har vi 3.5 år mellom våre to gutter, og det er perfekt for oss! Ville ikke hatt det annerledes!

Skrevet

Mine er det 2,5 år, 4 år, 3,5 år og 2 år mellom (5 barn.)

Og vil si at alle aldersforskjellene var perfekte, for oss iallefall. Ulemper og fordeler med det meste ;)

Skrevet

Nesten 3 år mellom dem. Skiller 2 klassetrinn. Helt perfekt:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...