Gå til innhold

Avhengig av spåtjenester :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften stemmer... Jeg tror virkelig jeg har blitt avhengig.

Vi prøver å bli gravide. Prøvd aktivt 1 år (med hjelpemidler) og uten prevensjon i 2 år.

Jeg merket at jeg setter alt for mye lit til spådamene her inne og utenfor bim/dib.

Hvis noen på spåforum spår at jeg vil bli gravid i f.eks juli. Da tenker jeg at da er det ikke vits i å prøve før juli.. Men har heldigvis såpass vett igjen at jeg prøver uansett ;)

Jeg vet jo at det ikke stemmer. I fjor ble jeg f.eks spådd gravid i august, september, desember.... Og i år har jeg blitt spådd graviditet hele året i grunn. Fra nær fremtid til september...

Jeg må virkelig skjerpe meg!!! Men jeg klamrer meg til hvert eneste halmstrå. Og blir jeg spådd graviditet i november 2011, ja så depper jeg. Og blir jeg spådd graviditet i nær fremtid, ja da jubler jeg. Og tenker at endelig er jeg snart gravid...

Jeg vet hvor dumt dette høres ut. Og jeg har alltid hånt andre i lignende situasjoner. Men NOK er NOK!!! Nå er det slutt på alle såkalte spåtjenester...

Regner med det kommer noen mindre fine kommentarer nå. Men det er greit. Jeg vet selv hvor idiotisk det er!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det e no ikke nå fint å hakk på folk som står frem med et reelt problem?? ei, ikke forvent deg stygge kommentara, men vær obs på at det faktisk finnes menneska som hæv seg over alle, sjøl de som ligg på bunnen og treng et godt råd eller litt støtte for å ikke føl seg så teit... !!

når du si at nok e nok må du ta alle virkemidla i bruk for å faktisk få til å slutt... bytt telefonabb, til ring kontant, og unngå å gå inn på de siden som har om sånt... de fleste tar jo en hel almass m penga for å spå andre..

ved avhengighet må man faktisk sett hardt mot hardt..

En anna ting e at det kan hend du bi gravid når du finn roa, når du slutt å ska vite det på forhånd.. har jo hørt og lest flere steda at stress gjør folk mindre fruktbar.. e sikkert mer sannhet i det enn man trur gjeld seg sjøl.. uten at eg vet..

I stede for å oppsøk de spåsiden, kan du jo oppsøk forumet som hete ufrivillig barnløs, sjøl om dåkk kanskje har barn fra før (det har du ikke nevnt). det kan va mer støtte i sånne gruppe.. der e det mindre press men man kan del fortvilelsen sin, og møt andre sånn at probleme blir lettere for deg å akseptere? huff.. ta vare på deg sjøl! don't beat yourself up! første steg e å innse at man har et problem!

: )

Skrevet

Eh, for å gi deg en liten reality-check, så jobbet jeg en gang på spåtelefon - der hadde vi et dataprogram som valgte tilfeldig ut spådommer etter enkle kriterier, vi som jobbet der hadde ingen synske evner, det kan jeg love deg. Vi ble oppfordret til å bygge oppunder det personen sa, slik at de fikk det svaret de ønsket...

Jeg mener ikke med dette å dra alle spåtjenester over èn kam, men jeg kan jo nevne at denne nevnte spåtjeneste var under den kjente Henning Hai Lee-Yangs navn, og han håvet inn cash på dette....

Skrevet

Takk for svar dere :)

13:34: Forundrer meg ikke. Hvis ikke hadde vel alle kommet med det samme svaret. Men den gang ei...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...