Gå til innhold

Dåp uten barnets tanter, kan vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et mildt sagt dårlig forhold til mine tre svigerinner, og har liten lyst til å ha dem i dåpen. De er smilende og blid mot andre, men sender meg de stygge blikkene i smug. Blir usikker og lei, og er redd hele dåpen blir ødelagt av det. Mannen mener at søstrene må komme, selv om de ikke liker meg. Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er tantene til barnet ditt, så jeg også mener du må be dem, enten du vil eller ikke.

Sender de deg stygge blikk, hvorfor spør du dem ikke neste gang, om hvorfor? Det burde de bli flaue over, og du fremstår som sterk :)

Lykke til, overse dem i dåpen og tenk på at du er overbærende og vokesn for barnet ditt sin skyld :)

Skrevet

Om jeg spør, så svarer de "hva mener du?" og smiler sukkersøtt. Og da virker jo jeg dum. Har hatt mye motgang det siste året, og føler meg ikke sterk nok til konflikter. Hva tenker dere om en person som ikke inviterer barnets tanter? Må legge til at de ikke er spesielt interessert i babyen.

Skrevet

Nei, du trenger ikke det. Ingen trenger å invitere noen til noe som helst......

Skrevet

Du trenger ikke å invitere dem, men din mann må selvfølgelig få invitere sine søstre til dåpen om han vil

Skrevet

Dei vil vel ikkje akkurat like deg betre om du let vere å invitere dei til dåpen? Då vil det vere du som framstår som den urimeleg, også overfor resten av familien. Synes du skal vere så vaksen at du klarar å heve deg over "stygge blikk" og late mannen din få invitere søstrene sine i dåpen til tantebarnet sitt.

Skrevet

Inviter dem, men plasser dem unna deg i selskapet:) På bordendene eller noe:) Da slipper de å se deg, å du slipper å se dem:)

Resten av selskapet kan du konsentrer deg om barnet og vennene dine:-D

(men du må ikke.. ingen som skal bestemme hvem du inviterer, men mannen min må få være med å bestemme han også:)

Skrevet

Nei det trenger du ikke!

Jeg har også en slik svigerinne, godt voksen dame på 45 år, men misunnelsen har lyst siden min mann og jeg ble sammen for over 7 år siden. Hun har bare vært ondskapsfull og slem mot meg og mine to barn, jeg har virkelig prøvd i alle anledninger, frem til i sommer, da giftet vi oss, i stille anonyme omgivelser, med bare noen få tilstede, inviterte ikke min svigerinne med familie, men det skal også sies at vi ikke invitert svoger med familie i USA, eller mine foreldre i Tyskland, så det var ikke direkte noe personlig, vi ville ha det på denne måten for minst mulig styr.

Men det ble et sant helvete, hadde aldri trodd noen kunne falle så lavt og si så mye stygt.. selv to timer før vielsen haglet det sms til både min mann og meg, hovedsaklig til han om at han måtte trekke seg osv..

Angrer IKKE på at vi ikke inviterte de, men er glad "alle" da fikk se hva hun er istand til.. nå venter vi vårt første barn, og hun blir ikke invitert i dåp, sånn er det bare!

Skrevet

Så godt at du satt ned foten og ikke bare lot deg overkjøre og bli tråkket på. Hva sa moren til din mann da?

Noen folk klarer bare ikke å styre seg og da får det bare være. Man kan velge bort de som man ikke ønsker å ha i livet sitt og det gjelder familie også...

Skrevet

Synes ikke du kan la være å invitere de bare pga at du føler at de sender deg stygge blikk i smug. Det vil fort falle tilbake på deg og du vil bli sett på som smålig av andre.

Eneste måten å unngå de på, slik jeg ser det, er å ha et miniselskap der dere bare inviterer deres foreldre og besteforeldre. (-gitt at dine og hans søsken er så store at de ikke lenger bor hjemme)

Skrevet

Selfølgelig må DERE ikke invitere de, men det er noe du og din mann må være enige om. Syns kanskje du overdramatisere litt, hvis problemet KUN er at de sender deg noen stygge blikk.. Kanskje du misforstår?

Ikke glem at dette er ditt barns tanter og din manns søstre.

Skrevet

Til oppmuntring;

Vi hadde dåp med kun 1 av fire tanter... veldig fornøyd med det=) Du vet at selv om man har tittel som tante er det ikke dermed sagt du fortjener orkesterplass av den grunn.. Våre barns tanter har vist særdeles lite interesse ovenfor barnet, så vi lot være å be de, hadde den tanten som bryr seg, besteforeldre og masse venner av meg og min mann og deres barn. Veldig stas!!!!

Skrevet

Når det du har å utsette på dem er at de sender deg stygge blikk, mens du ser selv at de er hyggelige og blide mot alle andre og ikke skjønner helt hva du snakker om når du tar det opp, så kan det vel være en ørliten sjanse for at det er du som tolker ting inn i blikket deres som ikke stemmer?

Om dere ikke ber dem, så er det en veldig tydelig handling som vil bli lagt merke til, og det vil ikke være du og mannen din som kommer heldig ut av det.

Hev deg over dem, prøv å se på dem med andre briller, et eller annet, men ikke inviter alle andre og dropp de to. Da tror jeg at det eneste du har skaffet deg er en større konflikt som flere vil engasjere seg i og ta opp med deg og mannen.

Skrevet

hei,.

jeg haer det slik som deg med mine to svigerinner,. vi ba dem i dåpen. jeg angrer litt jeg da. det fordi de skal alltid gjøre ting ubehageli for meg.

du må velge selv og gjøre det som er best for dere som en familie,..

Gjest Balle Klorin
Skrevet

Hadde du akseptert det dersom din mann ikke ville invitere dine søsken? Dersom du lar være å invitere hans søstre kan du i anstendighetens navn ikke invitere dine heller. Iallefall ikke på bakgrunn av stygge blikk...

Skrevet

min bror ble bedt i dåpen til ungene,. men det ble mine to svigerinner.

jeg og dem går ikke overrens. men min bror og min mann går heller ikke overrens. men han ble ikke bedt.

Skrevet

Få mannen din til å spørre dem om disse stygge blikkene, da.

Hvor gamle er de egentlig, disse tantene? Og er det noe du har dikutert med mannen i det hele tatt?

Skrevet

Jeg synes du skal ta en ordentlig prat med mannen din, og få har til g forstå hvordan dette er for deg. Skjønner veldig godt at du syns det er slitsomt og ekkelt. Jeg vet alt om det og få stygge blikk.

Men jeg har lært meg og rett å slett heve meg over det.

Jeg hadde invitert dem for og ha mitt eget på det tørre, og bare ignorere kjerringene. Tenk at du er myye bedre og at det er de som har et problem, ikke du. De har det sikkert ikke bra med seg selv.

Virker som om dette dreier seg om sjalusi.

Lat som om de ikke er der.

Det gjør jeg med ei som kikka stygt på meg og slengte dritt etter meg npr jeg har yngre. Hun har nemlig gifta seg med fetteren min og er med på familieselskap osv. Nå har hun skjønt at hun har hvert teit og prøver og smile og være hyggelig. Jeg klarer ikke og tilgi henne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...