Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Plutselig har jeg fått en helt enorm interesse for trafikksikkerhet, av en eller annen merkelig grunn. Jeg bruker ALLTID bilbelte, og føler meg naken når jeg sitter i bil uten bilbelte. Bruker hele familien bilbelte? I så fall: hvorfor bruker dere bilbelte? For å unngå bot, eller for å ivareta sikkerheten? Dersom du sitter på med noen som ikke bruker belte, ber du dem da ta det på seg?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 sjølvsagt bruke me bilbelte, alle sammen. og ja eg ber folk ta det på...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Ja, selvfølgelig! Helt feil å sitte i bil uten selen på.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Vi bruker alltid belte. Om jeg så bare kjører en liten tur alene. Har en bil som sier ifra med en grusom pipelyd om ikke belte er på i over 20 km/t.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Ja, bruker alltid bilbelte og sier at alle andre må gjøre det samme. Har sett endel ulykker i mitt liv, å har nok fått mer respekt for bilen etter det:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Bruker alltid bilbelte, strammer godt også. Ber andre om å ta på seg belte, og prøver å hinte til dem som har veldig løse belter på barna. Det er jo ikke meningen at man skal kunne ta barna ut av setet uten å åpne bilbeltet.
Ranveig R Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 Brukar ALLTID bilbelte, alle som sit på med meg skal og ha belte på. Har ei veninne som får klaustrofobi av bilbelte, men sjølv ho har begynt å bruke det no etter nokre bøter. Brukar bilbelte pga sikkerheten sjølvsagt, har blitt (om mulig) enno meir pirkete på dette etter eg fekk barn.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 Bruker alltid belte, er helt automatisk. Alle jeg kjenner gjør det. Om noen ikke hadde gjort det, ville jeg sagt ifra.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 alltid!!!!! det tar jeg på helt automatisk bare jeg setter meg inn i en bil. jeg tar det t.o.m på igjen dersom vi bare skal snu bilen etter å ha parkert;) jeg er litt manisk men heller det.... og alle jeg kjører med må ha belte på. ellers kjører vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Jeg bruker alltid bilbelte..Har på en måte bare lagt det inn som en vane att når jeg setter meg i en bil er det rett på med bilbelte... Her bruker stort sett alle bilbelte. Mannen min kan av og til finne på og ikke bruke det, men jeg bruker å be han om å ta det på. Det er på grunn av sikkerhet! Jeg ber gjerne de jeg sitter på med om å ta på bilbelte. Og om det er jeg som kjører flytter jeg ikke bilen før alle er faste!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Ja, jeg bruker bilbelte. Det skjer helt automatisk selv om jeg bare skal flytte bilen ti meter. Bruker til og med bilbelte på traktoren på jordet. Ungene eller mannen kjører heller aldri uten og ungene sitter bestandig i sete, også 6 åringen. Ja, jeg minner folk på å ta på beltet og jeg nekter å starte bilen om ikke mine passasjerer tar det på. Jeg gjør det av vane og når det gjelder meg selv og fammilien for sikkerhetens skyld. Når det gjelder andre gjør jeg det for å unngå erstattningsansvar om noe skulle hende og for å slippe bot.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #12 Skrevet 21. februar 2011 Ja, hele familien bruker bilbelte. Mannen kan være noe sløv, men minner han alltid på det.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #13 Skrevet 21. februar 2011 Selfølgelig bruker vi bilbeltet! Jeg kjører ikke 1 meter uten bilbeltet. Basta. Å de som sitter på med meg skal også ha bilbelte. Nekter de, så får de bare gå istede. Kan nevnes at alle har hatt på bilbelte. Hadde garantert følt meg naken uten belte. Etter å ha mistet familie og venner i trafikkulykker, så kommer sikkerheten først med tanke på belte!
Gjest Skrevet 21. februar 2011 #14 Skrevet 21. februar 2011 09.17 her. Selfølgelig skulle jeg ikke være anonym!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 Alltid!! Sitter aldri i samme bil med andre som ikke bruker belte.. Og hvis de ikke hadde brukt belte hadde jeg bedt de om det ja.
Mia2011 Skrevet 21. februar 2011 #16 Skrevet 21. februar 2011 Ja vi bruker bilbelte alle sammen, det har alltid vært en selvfølge.. pga sikkerheten først og fremst.. Ser rundt omkring at det fortsatt er noen som ikke bruker det, de samme foreldrene kanskje som blir stoppet på vei til barnehage/skole med usikrede barn.. Blir litt provosert av de som ikke sikrer seg selv, og som slurvere med barnas sikkerhet..
valkyrien Skrevet 21. februar 2011 #17 Skrevet 21. februar 2011 Jeg bruker ikke belte, men jeg har legeerklæring da... Sikrer selvfølgelig barnet i bilen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #18 Skrevet 21. februar 2011 Hva er godkjente grunner for ikke å bruke bilbelt? Du har sikkert en god grunn, men jeg klarer bare ikke å skjønnen hvilke det kan være.
valkyrien Skrevet 21. februar 2011 #19 Skrevet 21. februar 2011 Angst og klaustofobi for min del. Blir så stresset og ukonsentrert av å ha beltet på. Det er bedre at jeg er farlig for meg selv når jeg kjører enn at jeg er farlig for alle andre som er i trafikken...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #20 Skrevet 21. februar 2011 Hva skjer om du blir skadet i en bilulykke. Har du da krav på erstattning som alle andre, eller er det noe du må ta på din kappe siden du selv velger ikke å bruke belte? Betaler du i tilfelle høyere forsikkringspremie enn andre?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #21 Skrevet 21. februar 2011 Alltid! Det reddet mitt liv en gang..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #22 Skrevet 21. februar 2011 da håper jeg du har en veeeeldig god grunn valkyrien! Forresten så finnes det ingen grunn som er god nok hvis du kjører uten å ha på deg beltet når ungen din sitter baki. Vet du hva som kan skje med ungen din da?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #23 Skrevet 21. februar 2011 Til Valkyrien: Se for deg et barn sitte i baksetet her du......
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #24 Skrevet 21. februar 2011 Kjører du andres barn noe sted noen gang valkyrien? Hadde du kjørt mitt barn uten å sikre deg selv og noe hadde skjedd hadde jeg trykka den klaustrofobien opp et sted der sola aldri skinner. Tåpelig unnskyldning!!! Jobb med en fobien din eller la være å kjøre!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #25 Skrevet 21. februar 2011 Ja, jeg bruker belte. Både av sikkerhet og fordi at det ikke er lov. (Du kan være bombesikker på at den dagen jeg er superstresset og ikke har på belte, så blir jeg stoppet. ) Så beltet er alltid på. Babyen og mannen har og belter på, bilstolen er forsvarlig sikret. Sitter det noen i bilen uten belte, så kjører jeg ikke. Jeg vil ikke risikere å få mange kg i ryggen av en eller annen idiot som ikke vil ha belte på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå