Gå til innhold

Låne vekk penger til eks?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gjort det? Er blitt alenemor for en god stund siden, og vi er innimellom veldig lite venner.. Han har vært her på samværshelg og det ble et rent helvete uten like med mas, kjefing osvosv ( Når jeg skulle overta barnet idag) Han har lite penger på konto og skylder penger her og der siden han har måtte lånt. Har endatil betalt en del regninger han hadde liggende her, men nå ringte han istad og la ut hvor blakk han er osv og at han trenger penger frem mot neste lønn. Stødnadene mine er innvilget og det vet han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sier meg at om du "låner" ham penger ser du aldri de pengene igjen...

Skrevet

Har du ikke sett Judge Judy??

Don't do it!

Skrevet

Nei,nei,nei.....

Trenger han penger så kan han låne dem andre plasser. Har du ikke nok problemer?

Skrevet

Mannen min driver med det der støtt og stadig. Eksen hans er alltid blakk, nå sist var det ny vaskemaskin. Vel han betaler bidrag så her kalles det forskudd på bidrag.

Jeg blir så flau på den damas vegne, som ikke greier å sørge for sin del av det økonomiske ansvaret i forhold til ungene deres.

Skrevet

Høres ikke ut som en bra situasjon dessverre. Jeg har lånt noen småslanter av min eks (som også er god kompis) ved et par anledninger, men da betalt tilbake med en gang jeg har penger. Din eks virker ikke som den typen. :S

Skrevet

Nei, det hadde eg ikkje gjort. Han får ikkje meir orden på økonomien sin av å drive å låne. Pengane ser du nok aldri att, og det vil ikkje akkurat betre forholdet i mellom dykk. -Og så treng han vel meir om ei stund, og så har du det gåande.

Har ei veninne med rotete økonomi, men har aldri tilbydd å låne henne pengar, anna enn småbeløp om me er ute. Det vil berre føre til irritasjonar oss i mellom.

Skrevet

Det går ann å låne penger til X-n til bussbiletten hjem om han for en gangs skyld har glemt lommeboken og ellers betaler bidrag til tiden ol. I andre tilfeller, ikke gjør det.

Ikke betal hans regninger, men vær nøye med å ettersende dem eller helst sende dem tilbake til mottager med opplysninger om ny adresse. Sørg for skriftlig avtale ang bidrag, samvær og hvem som dekker hva i forbindelse med samværet (reisekostnader, klær, utstyr, klesvask osv) og sørg for at NAV står for indrivingen.

Skrevet

Min eks har veldig dårlig råd han og. Han vet han kan få låne penger av meg hvis det skulle være krise. Sjelden men av å til så skjer det. MEN jeg vet at selv om det kan ta litt tid kommer pengene på plass i gjen. I tilegg til at vi har et ganske godt forhold oss i mellom og. Hadde din eks vært min hadde jeg ikke gjort det nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...