Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med "sykehusbaggen" ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen pleier jo og ordne en sekk/bagg med ting som står klar, og skal taes med på sykehuset når ting begynner og skje.

Har allerede hadd falskrier en gang, for to uker siden. Nå har jeg 8 uker igjenn bare <3 <3 Men kan jo skje før :o Man vet jo aldri.

Men NÅR burde jeg ordne sykehusbaggen, og HVA burde jeg pakke ned ?? Hva annbefaler du ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pakket så smått 3-4 uker før termin sist, og kommer nok til å gjøre det denne gang også.

Hvis noe tilsier at du kan føde før tida, så kan det jo være smart å ha den mer eller mindre klar noe tidligere.

Men man har jo gjerne bruk for noen av klærne/toalettsakene, så dumt å pakke ned flere uker i forveien. Da kan det være lurt å legge til side i egen sfuff/hylle, så er det fort gjort å pakke i full fart hvis nødvendig. Ang toalettsaker så kan man f eks kjøpe småflasker eller legge til side flasker/krukker med bare litt igjen i eller kjøpe nytt, man får jo brukt det senere uansett.

 

Sist hadde jeg med:

Klær:

2 behagelige bukser, gjerne mørk farge i tilfelle man blør gjennom.

2 topper, gjerne ammetopp

1 singlet(det er gjerne varmt på sykehus, og man kan i tillegg være varm etter fødsel(pga hormoner))

1-2 cardigan/hettejakke(enkel å åpne ved amming.

Ammebh og ammeinnlegg

3 truser boxere(man får ofte nettingtruser på sykehuset og de er veldig greie når man blør mye og bruker store bind de første dagene, men av erfaring fra sist kunne jeg gå over til vanlig (natt)bind allerede etter 2 dager, og da er vanlig truse/boxer greiere)

Noen sokker

Tøfler/slippers

 

Klær til baby om man ønsker å kle med egne klær under oppholdet

Hjemreiseklær til baby

 

Toalettsaker: Shampo/balsam, Dusjsåpe, børste og evt hårstrikk, tannbørste/tannkrem, ansiktskrem, litt sminke/sminkefjerner(man ser ofte litt blek og sliten ut så greit å "freshe" seg litt før besøk og sånn). Lipsyl og håndkrem kan også være lurt(pga tørr sykehusluft)

 

Jeg tror også jeg tar med noen egne nattbind(Libresse Maxi) denne gang. Fikk på sykehuset sist, men vet ikke om jeg får det ved det sykehuset jeg skal føde på denne gang.

 

Kamera m/lader

Mobil m/lader

Notatbok og penn(man glemmer lett under og etter fødsel, så å notere litt underveis kan være lurt, så slipper man å gå å gruble etterpå).

Vannflaske(tørr luft på sykehus og glassene man får drikke i er ofte små)

Drops(godt å ha i den tørre luften, jeg pustet i tillegg mye under fødselen så var tørr i munnen et døgn etterpå)

Noen tar med lesestoff, det hadde jeg også sist, men ble ikke lest særlig mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentusen takk :)

Den listen tror jeg at jeg blir til og bruke :)

Setter stor pris på at du tok deg tid til og svare meg !

 

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det meste med ja :-) Jeg kommer i tillegg til å ta med brystvortesalve og albueskjell. Jeg ble VELDIG sår av ammingen sist gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brystvortesalve har jeg kjøpt, så den tar jeg nokk og putter i toalettmappen min :) Er nokk ganske lurt og ha med for sikkerhets'skyld ja :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammeskjold er gud gave til nybakte mødre, i alle fall hvis man ikke VET at man får til amminga, eller har ganske store bryster. Kan være vanskelig for de små munnene å få tak på store, sprengte bryst.

 

Ellers vil jeg henge meg på lista du allerede har fått. Jeg sverger til sykehusklærne på babyen mens vi er der, for å spare klesvask, men tar med hjemreiseklær. Også MÅ jeg ha lesestoff. Trodde først ikke jeg ville trenge det, men jeg har hatt lette fødsler og greier ikke sove på dagen, så å kunne kose seg med en god bok under "stille time" osv er gull, ikke sikkert man får mye tid til det når man kommer hjem.

 

Ellers pleier jeg å si at man godt kan pakke klar bagen i god tid. Gjorde ikke det med førstemann, og angret bittert da vannet gikk 8 dager før termin og alt bare ble kaos. Har ikke veldig lyst å stole på maken heller, for jeg liker å ha tingene mine i orden de dagene jeg er på sykehuset. Har kjøpt noen småflasker og slik på hm som jeg har fylt med shampo, balsam osv. Ellers har jeg kjøpt inn nytt av det jeg ike har dobbelt av på badet, slik at bagen kan pakkes denne uka. Jeg har også 8 uker igjen til termin, men har aldri gått helt ut og har fått skissert at det kan komme tidligere denne gangen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...